Tags

, , , , , ,

Der er stadig masser af trolle i mit liv. Der er stadig masser af trolle i mit liv.[/ca
Udfordringerne fortsætter i disse digitale tider og det stopper aldrig. Min ældste datter griner og siger det er fejl 40, men det må for mit vedkommende være fejl 67.
“Prøv dig nu frem, den kan ikke gå i stykker”, bliver der sagt. Det er muligt, men jeg kan lave så mange underlige ting, at ingenting fungerer bagefter. F.eks. som at få min officepakke til at forsvinde. Gøre bogstaverne så store, at jeg ikke kan læse facebook og google.
Det tærer på ens selvværd, at være så “dum” og det kursus jeg nu har meldt mig til begynder først om nogle dage.
Og det fortsætter og fortsætter. I aftes hørte jeg fremtidsforsker Liselotte Lyngsø fortælle og vise robotter der ligner mennesker, som angiveligt om føje år vil gå rundt blandt os på gaden og “hjælpe” os. HM! Der var mange flere, efter min mening, uhyggelige konkrete ændringer undervejs i vores liv og vores måde at leve på.
Klap nu hesten vil nogen sige. Men kan I huske hvor hurtig det er gået for mailen at udradere breve og postvæsenet. I dag findes der kun et, et posthus, af den slags hvor man sendte breve, pakker og alt mulig andet. Hvem havde gættet på at det gik så hurtigt og at pakker er noget der skal hentes på en tankstation.
Hvor mange kan huske der var over 9000 mønttelefoner, nu har vi vist kun dem der er på museum.
Om lidt har vi føreløsebiler, ingen køkkener i vore lejligheder og huse, kun kontakt til venner og børn via skype og nettet. Jeg gyser.
Faktisk sad jeg og tænkte, at jeg håbede jeg var død og borte ingen alle fru Lyngsøes forudsigelser bliver til virkelighed. Det er da noget underligt noget, at man skal ønske dig død for at slippe for den fagre nye verden. Måske er det fordi jeg har svært ved at se det fagre? Hvor bliver empati, kærlighed, omsorg og øjenkontakt af? Mine tanker går til de eksperimenter der engang blev gjort med aber og små børn på usle børnehjem, når de ingen kontakt fik. Mad og varme kunne ikke gøre det. De døde.
Der må blive plads til at gå of line og finde den magi der opstår i mødet med et andet liv. Pas på vore levende relationer.