Tags

, , , , ,

Medens jeg cyklede gennem skoven hjem, sendte jeg taknemmelige tanker til dem der har fyldt Christiansborg Slotsplads i dag.

Medens jeg cyklede gennem skoven hjem, sendte jeg taknemmelige tanker til dem der har fyldt Christiansborg Slotsplads i dag.


Instruktør Helle Toft Jensen`s dokumentar film om musikeren og kunstneren Moussa Diallo, manden der spiller basguitar med sin tommelfinger, er et meget smukt og tankevækkende værk. Og hendes kærlige respektfulde holdning til at fortælle et andet mennesket historie gør dybt indtryk på mig.
Moussa Diallo hører på en eller anden måde min tid til og hans usædvanlige rejse fra Mali til Danmark i funky 70`erne byder på gensyn og genhør med Anne Linnet & Marquis de Sade, Dansk Melodi Grand Prix Annisette og mange flere.
En lille svigtet dreng, der trodser livet og forfølger sin drøm og ender med forsoning og trods alle ods ender som et kærligt og empatisk menneske.
Brøndby Kommune tilbød dette arrangement som det første i en række. Den første lørdag i måneden vises en dokumentarfilm ganske gratis og der er kaffe og kage til. Det er fortjener at blive brugt og jeg håber rigtig mange vil benytte lejligheden den 5. november til at se filmen Samsara.
Til dem der gik glip af filmen i dag, vil jeg på det varmeste anbefale at se den i Cinemateket den 9. november kl. 19.00. Efter filmen i Cinemateket spiller Moussa Diallo, hvilket er fantastisk.
Tak til instruktøren Helle Toft Jensen for at finde og skabe de gode historier fra det virkelige liv.
Der er så meget smukt og skæbesvangert bag hvert eneste menneske og mange fortjener at få fortalt deres historie, hun gør det.
Og så er det dagen der bør huskes for den frygtelige gerning, at kontanthjælpen beskæres og sender de fattige ud over rampen. Jeg har netop kigget i Steinkes gamle sociallov og den er end ikke så grum, som noget af det der vedtages i dag.
Jeg håber at rigtig mange protester vil forhindre de værste overgreb og er i den sammenhæng faktisk lidt imponeret over det boligselskab jeg bor i. Her har man indkaldt de truede familier til møde og aftensmad, for at drøfte hvad der kan forhindre udsættelse af lejlighederne, når der ikke mere er penge nok til huslejen.