Tags

, , , , , ,

Det er valnøddeår i år. Her samles de som var det under et oliventræ, at høsten var i gang.

Det er valnøddeår i år. Her samles de som var det under et oliventræ, at høsten var i gang.


Det siler ned og regnen prikker på ruderne. Mørket og fugten får en i efterårshumør og jeg havde egentlig besluttet at gro fast i sofahjørnet og ikke rejse mig før, jeg skulle gå ind i min seng igen.
Nu står den på grøn te. Det er virkelig kedeligt. Jeg lærer det aldrig – det der med at nyde grøn te. Det smager af ingenting. Kejserens nye klæder?
Nå! Tilbage til frokosttid, hvor jeg blev øm i bagen og trængte gevaldig til frisk luft. Tog en rask beslutning og hoppede i rengtøj og cykelkyse og begav mig til Grundtvigs Kirkes Krypt, hvor der var annonceret Bluesgudstjeneste med Mariam Mandipira, Kjeld Lauritsen på orgel, Bo møller på guitar og Rasmus Lund på trommer. Det skulle jeg ikke komme til at fortryde. Selv præsten Palle Kongsgaard var jeg lige ved at klappe af. Han er værd at høre på og så gav spillemænd og sangerinde den ellers hele armen.
Whau! Det var godt for sjælen, humøret og al ting. I næsten 2 timer var jeg totalt opslugt af rytmer, ord, stemninger og beundring for hvad mennesker dog kan udrette, når de har noget på hjertet.
Fyldt med energi tog det ingen tid at cykle hjem igen. Flere fluer med et slag var slået. Frisk luft. Motion. Nydelse og eftertænksomhed.
Hvad kan man forlange mere en søndag eftermiddag. Jeg er godt tilfreds.
Næste jazzgudstjeneste i kirken er den 30 oktober og det med Sinne Eeg og Thomas Fonnesbæk på bas. Det er skam heller ikke dårligt.
En ny uge truer, som min afdøde veninde ville have sagt. Måske bliver det en udmærket uge? Vi må øve os i at få det bedste ud af den, trods vind og vejr og dårlige nyheder i pressen.
Som præsten sagde, gå nu ud og gør noget. Vi skal ikke finde os i uretfærdighed og vi skal være kærlige ved mennesker. Lad os mødes på Christiansborg Slotsplads på tirsdag kl. 16.30 og gøre noget. I det mindste kan vi begynde at protesterer synligt mod den uretfærdighed der hver dag udøves mod mennesker.