Tags

, , , , , , , ,

Vi skal være glad for vores liv, os der har et godt liv, men.......

Vi skal være glad for vores liv, os der har et godt liv, men…….


Vi skal være glade os der har et godt liv. Os der ikke lever i krig og ser vore børn blive dræbt og lemlæstede, sulte og tørste. Vi skal være glade os der ikke flygter gennem forfærdelige lidelser og ser vore børn drukne for øjnene af os. Vi skal være glade for vores liv os der ikke bliver mødt med fjendskab, fordomme og myter, hvis vi når frem til en sikker verden. Os der ikke rammes af kontanthjælpsloft, sygdomme og bliver afmægtige og afhængige af andre og systemet.
Jeg lover, at jeg prøver og jeg vil helst hver dag vågne med lykkelige ord på læberne. Det er bare så svært. hvordan skal jeg bevare troen på menneskers rettigheder, medens vi lader myderierne og folkemordet fortsætte i Syrien. Også andre steder på kloden sker der forfærdelige ting. I Afrika. I lande med oversvømmelse, orkaner, sult og alle former for nød. Hvor er international solidaritet. Hvorfor svigter vi de mennesker som troede på demokrati og troede at vi i vesten ville støtte dem. Hvor er den internationale retsorden blevet af. Vi kan dog ikke agere som vi gør i dag og bagefter tro på, at vi nogensinde mere kan sætte nogen for en krigsrets- eller menneskeretighedsdomstol.
I stilhed lader vi bomberne regne ned over læger og hjælpearbejdere – i mine unge dage, tror jeg vi var gået på gaden og var blevet stået der til krigen blev stoppet.
Vi har ikke kun et ansvar for at være glade for vores liv, vi har et ansvar fordi vi er i live. det er hos os der ligger en mulighed for en fredelig fremtid – sætter vi den overstyr, er der ikke noget mere at glæde sig over eller til.
Medens jeg sidder her lunt bag blanke ruder, ved jeg at både DK`s regering og socialdemokraterne siger nej til at tage de 500 kvoteflygtninge som FN har udpeget blandt de mange forfulgte og svage mennesker i flygtningelejrene. De siger vi ikke har råd. Hvis DK bryder aftalen om at landene deler flygtninge er vi aktivt med til at ødelægge mulighederne for nye internationale aftaler og vi risikerer at sende endnu flere ud i druknedøden, lade dem hænge i pigtrådsmurene som odsler eller rådne op i lejre og krigszoner.
TAG NU DET ANSVAR.