Tags

, , , , , ,

Der arbejdes på at skabe græskarhoveder med lys i. Det blev en flok fantastisk og smukke lysende græskar ved indgangen til skolen.

Der arbejdes på at skabe græskarhoveder med lys i. Det blev en flok fantastisk og smukke lysende græskar ved indgangen til skolen.


Skønt klokken kun er 21.00 har det været en lang og begivenhedsrig dag. Ganske imponerende er det dog, at en togtur fra Høje Taastrup til Røde Kro kun tager 2½ time. Eller også er det længe siden jeg har kært med tog til Jylland. Jeg tænker det i hvert fald fortsat en som tur på 4-5 timer, når jeg skulle hjem til mine forældre med egne børn.
Imidlertid er familiekupeerne ikke særlig familievenlige. Stolene er stuvede tæt sammen. Ikke alle har vindueskig og bordet er så lille, at der ikke kan ligge en malebog foran dig. På den anden side er barnet gratis, når man ser bort fra pladsbilletten. Ingen klager her.
Højskolen er et gammelt hotel, Hvide Hus. Det betyder nydelige og store værelser med eget bad og toilet. Og for nogens vedkommende havudsigt. Det er skam ikke så dårligt. Vi har en altan og der kan ungerne, stå og glo ind til hinanden. Og det gør de. De er nemlig endnu på glostadet. I morgen er de rystet sammen og så går den vilde jagt.
Det er anbefalelsesværdigt at bruge en uge med børn eller børnebørn på højskole. Underholdning fra vi slår øjnene op til vi går i seng. Al mad laves og serveres og man skal virkelig anstrenge sig for at nå at blive sulten. Kaffe, the og saftevand til fri afbenyttelse.
Wifi overalt, hvilket betyder jeg kan sidde og skrive og læse lidt, medens barnet falder i søvn og nu sover trygt.
Jeg skal også til køjs, er næsten lige så træt som barnet og her skal vi ikke sove længe.
Overskriften på kurset er SAFARI, hvilket betyder 3 dage udenfor fra morgen til aften. I morgen går turen til Nationalparken Vadehavet på Rømø. Jeg må med skam melde, at jeg ikke vidste vi havde en nationalpark der.