Tags

, , , , , , ,

En pludselig længsel efter sommer.

En pludselig længsel efter sommer.


I et forsøg på at ordne et billedarkiv, opstod der en længsel efter sommer, og så er efteråret ikke engang overstået og vinteren begyndt. Det er for tidligt. Vi må først have nogle efterårsruskedage med Rasmus Kluppandekager og brombærsyltetøj. Nogle hvide vinter dage med frost og rimblomster og isperler på de nøgne grene. Nogen siger det bliver en kold vinter, således vil jeg nok få min lyst styrret, inden foråret og sommeren står klar i et nyt år.
At kigge gamle billeder er en minderig fornøjelse. Gensyn med mennesker jeg holder af, stemninger, dufte, følelser og masser af indre film, der kører på bagtæppet. Midt i det hele fik jeg fjernet alle billederne for 2010. Suk! Det var ikke så godt. Hvor mon de blev af?
Sådan er det med mig og min pc. Alle siger:” Du kan ikke gøre noget forkert.” Det lykkes mig dog hele tiden. Der er meget jeg ikke kan hitte ud af og det er irriterende og krævende.
Nu har mørket sænket sig over forstaden og der er stille på gaden. Lysene i boligblokken overfor er begyndt at tændes. Blåt tvlys flimrer fra stuevinduerne og enkelte steder et levende lys. Jeg får lyst til hygge, fællesmiddag og samtale. Det er på en måde så længe imellem, at jeg praktiserer den fornøjelse. Det er snart Mortens Aften, mon nogen inviterer på andesteg? I gamle dage, var det fast tradition, at en god ven og veninde lave and, så hele huset duftede af fedt og rødkål. Men hvor det dog smagte. UHM!
Der er naturligvis også den mulighed at sætte nogen stævne på Vita i St.Kongensgade, så får man ikke ødelagt sin egen ovn.
Det har været en stille dag med masser af små opgaver som skulle løses fra hjemmekontoret. Tøj der skulle vaskes og naturligvis morgensvømning. det bliver jeg så dejlig træt af, at jeg slet ikke kan lade være med at sove på sofaen efter frokosten. Det er den herligste og frækkeste luksus jeg kender. En af kæmpe pensionistfornøjelse. Noget at glæde sig til, for dem der endnu ikke har det privilegium.