Tags

, , , , ,

Søstrene er blevet noget grå i toppen og ældre at se på.

Søstrene er blevet noget grå i toppen og ældre at se på.


I formiddags hørte jeg pludselig en stemme, jeg kendte, Anika Åkjær. Spidsede ører fordi jeg normalt har stor respekt for den unge dame. Hun var i selskab med 2 mænd som jeg ikke fangede navnet på. Og uha! Jeg blev ked og vred. De ville ikke tale om enkeltsager, men alligevel brugte de enkeltsager til at udlede principper og generaliserer om tilkendelse af førtidspension eller ikke. Og ikke mindst: “Hvor svært kan det være, at træffe beslutning om hvem der er berettiget eller ej”? Jo, det er ikke svært at se om folk har fået savet et ben eller en arm af. Men alle de usynlige handicaps og kroniske sygdomme, dem kan det være rigtig svært at forstå følgerne af. Jeg blev vred og ked. Men den hovne tale passer kun alt for godt med nedskæringerne på uddannelserne som socialrådgiver, lærer, pædagog og sygeplejerske. Ingen faglighed og forstand her. Den slags arbejde kan enhver idiot jo magte. Jeg går udfra, at de samme personer ikke har noget imod at lade sig operere af en cykelsmed eller mekaniker. Hvad skal vi med lange dyre uddannelser til læger, hvis den slags hurtig kan fixes efter apparat fejl modellen. Ingen kompleksitet her.
Det er fordummende, rædselsvækkende og helt igennem uhyggeligt, at tænke på, at det er sådan man ser det og ser på fremtiden.
Undskyld men min evne til at være optimistisk, tænke kreativt røg fløjten. Altså er jeg måske konservativ og vil ikke forandre? Tilbage til fortiden hvor man ikke proppede ualmindeligt mange børn i klasserne. Talte om differentieret undervisning. At lærer og pædagogen gør en kæmpe forskel blot ved at være et empatisk menneske o.v.s Det er ikke revolutionært mere.
Heldigvis fik jeg noget andet at tænke på, da min lillesøster trådte ind af døren. Hun skal igennem et hårdt program, men forhåbentlig stimulerende, sjovt og spændende. V i får en god uge sammen, Vær vis på det.
Eftermiddagen bød på Spil Dansk Dag med Malene Mortensen Quartet & Johanne Linnea Jakobsen mfl. i Jazz Cup.