Tags

, , , , , ,

Der samles til bunke, men hvad er vigtigt? Hvordan bliver vejret? Er det til sport og fest eller mest til hverdag?

Der samles til bunke, men hvad er vigtigt? Hvordan bliver vejret? Er det til sport og fest eller mest til hverdag?


Naturligvis skulle kamera gå i stykker og naturligvis skulle telefonen være ude af drift og blenderen gå i stykker, der lukkes for vandet når jeg skal vaske. Her er det så, at jeg beslutter mig for, at tage det fra en ende af og lade som om livet stadig væk er skønt og det er det jo. Især hvis man sammenligner mine problemer med de udfordringer en bekymret enlig mor har på kontanthjælp og en truende jul. Eller en angst flygtningekvinde, der ikke aner om hendes mand og børn er i sikkerhed.
Den slags virker ikke al tid og til alle tider, men er dog en øvelse, der ikke er helt uvæsentlig at lave.
Købte hårdt presset til sidst den e phone, jeg har udsat og udsat med det formål, dog at have et camera. Det skulle være rigtig, rigtig godt. Har øvet mig i dag og jeg synes det tager elendige billeder. Bruge tingesten til telefon kan jeg ikke endnu. Mangler fortsat sim kort og kode. Måske nås det, måske ikke. Positiv set er det sikkert udmærket at melde sig ud en tid. Så må jeg hitte ud af om der er nogen der vil have og reparere mit camera, når jeg atter er tilbage. I hvert fald ved jeg at der nu findes steder der tager sig af ældre telefoner og andet digitalt isenkram.
Jeg har svært ved at tage mig sammen og pakke kuffert, fordi jeg ikke kan blive enig med mig selv om, hvad der skal medbringes af tøj og sko. Jeg er ekspert i at tage det forkerte tøj med. Enten er det for varm eller også er det for koldt til min medbragte garderobe. Jeg udsætter pakningen igen og igen. Gør rent, ordner køleskab, køber ind, går på biblioteket – alt sammen handlinger som faktisk ikke er fuldstændig nødvendigt, men som kan udsætte beslutningerne om kuffertens indhold.
Imedens rabler folk i radioen om en ny regering. Hvorfor alle tidligere udsagn ikke længere er gældende. Jeg kunne kaste op. Herudover vrøvler andre politikere om nye bandepakker. Som om man kan lovgive sig ud af, at en eller anden idiot tager en pistol frem og også rammer uskyldige mennesker. Det er formentlig optakt til ny overvågning, nye indskrænkninger af demokratiet og den frie bevægelighed.
Tænkt hvis man lyttede til behov for kærlighed, forståelse, arbejde, en løn til at leve af, en følelse af at blive ankerkendt og betyde noget som menneske.
Det er et skråplan, vi er i hurtigere og hurtigere fart på vej ned af slisken. Der skal ikke bygges flere fængsler, men flere vuggestuer og børnehaver. Sættes tid af til at folkeskolelærerne og pædagoger gøre en forskel, der rykker i den positive retning.
Sådan bare for at nævne noget, der er et bedre alternativ.