Tags

, , , , , , ,

Der er så småt gang i juleriet og jeg vil ønske vi gav hinanden gaver som kærlighed, håb, skønhed, passion og fællesskab.

Der er så småt gang i juleriet og jeg vil ønske vi gav hinanden gaver i form af kærlighed, håb, skønhed, passion og fællesskab.


Chefredaktør Lea Korsgaard talte om ovenstående på Vartorv i morges. Jeg kan ikke lade være med at tænke: Virkelig klog pige/kvinde. 37 år, så pragtfuld ud og jeg syntes hun var så ung så ung. Det kan kun betyde, at jeg er – og ser mig selv – som, nå ja, gammel. Hun slog fats at er vi over 20 år i dag, er vi fundamentalt født ind i en helt anderledes tid. En tid hvor man ikke mere skammer sig over at blive grebet i en løgn. En tid hvor det at tale usandt ikke mere er lig med svindel. Informationer sprøjtes ud i en sådan mængde, at vi ikke har en chance for at skelne eller efterprøve de mange løgne, som løgnepressen spyr om sig med og som Trumpher uophørligt spyr ud af deres mund. det er ikke noget nyt at politikere lyver, men det er nyt, at man synes det er ok og bare fortsætter og kommer videre. På trods af at der faktisk findes faktuelle sandheder, er det sjældent vi får dem serveret. De fortolkes og bearbejdes og er derfor ikke objektive.
Vi skal passe moderlig meget på, nye typer medier som arbejder med at spy løgne ud breder sig og kan være en bombe under den offentlige samtale.
Hun anbefalede i den grad at bruge sin ægte nysgerrighed på dem der f.eks. stemmer på Trump og forstå, at mange af disse mennesker jager en mening med deres liv og er skuffede over, at det gode liv de drømte om, følte de blev lovet ikke eksisterer.
En mening med livet arver vi ikke af vores far og mor eller får i barselsgave og smuldrer følelsen af samhørighed for alvor kan det gå rigtig galt.
Der findes magt, der findes vold, der findes undertrykkelse og usandheder. Lad os erstatte det med passion, skønhed, kærlighed og håb, for det findes også …. endnu.
Måske skulle man kigge lidt på Zetland, som jeg tro hun redaktør for.