Tags

, , , , ,

Rasmus Skov Borring, dygtig pianist skabte sammen med alle os en uforglemmelig aften.

Rasmus Skov Borring, dygtig pianist skabte sammen med alle os en uforglemmelig aften.


Nu har vi årets korteste dag og lyset vender tilbage. Først næsten umærkeligt, så lidt hurtigere og pludselig ser man det for alvor. i går aftes lærte jeg en ny smuk sang om at få lyset tilbage: “Gi`os lyset tilbag. Vi vender op på ethvert nederlag. Lukket bli`r åbnet og støjen bli`r tyst. Nu skal der danses og elskes, hvor mærket er lyst!
Indrømmet jeg kendte hverken pianist Rasmus Skov Borring eller sangskriver og teksforfatter Jens Rosendal. Det gør jeg nu og det er jeg meget glad for. Jeg fik næsten gåsehud når den fyldte sal sang julens smukke gamle sange, men også de fine nye som vi blev præsenteret for i Vartorv store sal. At sidde der i fællesskab og skabe noget/sangen sammen, det var virkelig dejligt.
Skønt sent i seng og tidlig op, vågnede jeg glad indeni. Den gode oplevelse sad i kroppen og jeg følte mig overskudsagtig til dagens gøremål. Der blev købt blomster til at gøre juleglad med. Tørkost til den næste vandretur og tænkt grundigt over pakkegave og lysgave, som er mit ansvar i år.
Jeg er nedladende blevet kaldt en venligboer, som ikke fatter sandheden om hvor vores samfund er på vej hen med muslimer ombord. Jeg har ikke noget imod at være en venligboer og der findes mange sandheder. Min er åbenhed, fællesskab, solidaritet og at JEG bliver til OS. Og forstår fortsat ikke, at mennesker virkelig kan mene, at nogen skal skøres over en skam og smides ud på grund af religion, hudfarve o.v.s Det må da være imod vores Grundlov?
Nåede et godt vennebesøg og senere en lang travetur langs stranden med GÅgruppen. Nu er kinderne varme, maven mæt og øjnene lidt trætte. Mon ikke jeg bare skulle smide mig på sofaen og lade fjernsynet kører som beroligende lydtæppe eller er det nu at julecdèrne skal på?
Ønsker alle en god aften.

