Tags

, , , ,

Bjergene begynder at blive sorte. Bananpalmerne svejer i stormen og døren knirker og har svært ved at holde lukket i blæsten.
Jeg har fået et sparsomt bad, sådan er det at bo øverst, når alle kommer hjem fra bjerget.
Vi klarede 900 højdemeter og 13. km i den smukkeste sol mellem 25 og 27 grader. <turen begyndte i Vallehermoso, som betyder den smukke dal og det var den bestemt. Vi er helt nord på nu og efter indkøb af dagens frokost hos Spar købmanden, gik turen op over bag den smukke kirkegård, Byen ligger ved foden af en vulkanmonolit Roque Cano og langs kløften vi bevægede os langs fyldte daddelpalmer og enebærtræer godt i landskabet. Der var i formiddagstimerne udsigt til Teide på Tenerife, hvis man huskede at vende sig om og kigge bagud en gang imellem og ikke konstant have snuden i sporet. Men man skal stå stille nå man gør det. At gå her kræver koncentration.
Jo højere vi kom op jo stejlere blev det og vegetationen blev tæt. Bambus, trylleskov og noget af det ældste lauerbærskov, der er tilbage i verden findes her.
Efter 500 højdemeter kom vi til bjergkammen Tesselinde og helgenskrinet Ermita Santa Clara. Her i solen med udsigt over det dybblå hav og til nogle hippiers nytårmusak arrangerede vi vores frokost. Sådanne øjeblikke er helt ubetalelige og jeg føler mig så fantastisk heldig, at jeg får lov at opleve så skøn natur. Turen fortsatte med udsigt til kysten, palmelunde, gigantiske kaktusser, der i den grad bærer frugt. Jeg må huske at købe et glas kaktusmarmelade med hjem.
Vi nåede Vallehermoso lige i tide til at kaste os ind over barens dørtærskel før den lukkede. En kold øl gjorde godt medens vi ventede på bussen som bragte os hjem til vores forblæste logi. Nu stormer det for alvor. Jeg skal have tøjret min dør, før jeg begiver mig afsted til nytårsaften på en restauration med 5 retter og vin her om en times tid.
Nu ønskes I alle en godt nytår. Jeg siger jer tak for året der gik og glæder mig til nye oplevelser med jer i det nye år.

