Tags

, , , ,

Utroligt det er allerede sidste aften. I morgen er hjemrejsedag. Op kl. 5.30 afgang klokken 6.15 for at nå færgen til Tenerife. Ubehagelig lang ventetid i lufthavnen og først hjemme i Kastrup sent.
Klokken er snart 23.00, vi fejrede rejseleder Pers fødselsdag i morgen med en kage og champagne. Egentlig skulle kagen havde været med i al hemmelighed og først sat på bordet på færgen. Men det dårlige spanske endte altså med, at kagen pludselig blev rullet ind med lys og pom og pragt efter aftensmaden. Pyt! Det blev kanonhyggeligt.
Det har været dejligt vejr i dag. Rigelig varmt at vandre de første 800 højdemeter i morges i et stræk. Men jeg tog noget dope. Brikanyl. Det hjalp, så jeg kunne få luft hele vejen. Efter den første times alvorlige opstigning, fulgte endnu en time op ad og opad for til sidst at ramme den brede bjergryg Lomo Gordo i Palmita dalen. Udsigterne var vidunderlige og også i dag var frokosten serveret og arrangeret på et stendige en herlig mundfuld.
800 m op og bagefter 900 meter ned. Jeg har som I ved ikke så nemt ved t gå op, men formen fejler ikke noget. Jeg har ikke på noget tidspunkt haft ondt i ben, knæ eller hofter som en del andre deltagere. Ingen ømme muskler, kun fjollede luftveje Derfor var jeg også den anden der var nede i dalen igen. I den lille soveby Argula, fiestaen var ikke helt overstået da jeg ankom med det resultat, at dagen kaffe med mælk måtte indtages på en anden bar end aftalt. Det gjorde ikke noget og dejlig var stemningen da alle var kommet ned fra bjerget og havde bænket sig med kaffe og øl. Det har været en god gruppe. Ingen irriterende “Grethe” har fyldt for meget og aftenens evaluering gav ti ud af ti point til turens guide. Topas skal være meget glade for deres dygtige guide, det er ofte ham eller hende, der ør forskellen på om en tur bliver en god oplevelse eller en mindre god oplevelse.
Så nu er det kun at sige tak for denne gang og vende tilbage til lille kolde Danmark.

