Tags

, , , ,

I glimt var vejret fint i dag, men også tåget og råkoldt.

I glimt var vejret fint i dag, men også tåget og råkoldt.


Hele formiddagen kunne jeg til ulidelighed, igen og igen høre om, at man har brugt danskernes penge til hestetransport for en DR medarbejders kone. Jeg skal ikke tage stilling til det rimelige eller urimelige i den sag. Medarbejderne gør vel hvad de kan for at forhandle udgifter i forbindelse med udstationering af medbragte koner, unger, hunde og eventuel katte så billig som mulig for dem selv.
Nej det der kan få mit pis i kog er den fuldstændig forfejlede og forvrængede brug af ressourcer til at koge grød på de korn i flere dage med en begrundelse om, at man har brug danskernes penge på en helt urimelig måde.
Hallo! Er det ikke danskernes penge, der er forsvundet ud til svindlere i milliardklassen via SKAT? Er det ikke danskernes penge, der gik op i røg da man solgte DONG? Jeg kunne godt hitte et par historier mere frem fra hukommelsen.
Det her svarer til at være til generalforsamling i en antenneforening, hvor millionerne til en ny netudbyder kører igennem, som smurt i olie, medens kr. 187,50 til øl og vand på bestyrelsens sidste møde kan hidse gemytterne op og få punktet regnskab og beretning til at trække i langdrag.
Jeg siger ikke det altid er nemt at bevare helikopterperspektivet, men dette er for galt. Middelmådigheden og absurditeten er grusom. Og jeg får den mistanke at minister og andre kritiske personer, har en ganske anden dagsorden. Skal der skæres ned på de ansattes forhold og lønninger i DR? Skal sagen bruges til at aflede andre temmelig vigtige dagsordenspunkter i Folketinget? Skal det legaliserer stygge besparelser ind af bagdøren – hvad foregår der?
Når det er sagt, er dagen blevet brugt fornuftigt til en spadseretur langs kysten i Hornbæk, medens vejret var nogenlunde klart og mildt, en herlig kop kaffe og en god middag i venners lag. Så er dagen blevet brugt godt og jeg kan velfornøjet læse endnu et kapitel i min bog og lade søvnen indfange mig, medens fuldmånen glor ind af min vindue.

