Tags

, , , , , , ,

En fødselsdagsbuket, trænger til at se forårsblomsterne.

En fødselsdagsbuket, trænger til at se forårsblomsterne.


Pu ha! det kan være svært ikke at få åndenød når man hører alt den dårlige information, der strømmer ud af radio og fjernsyn. Aviser læser jeg ikke rigtig til daglig. Weekendens læsestof varer næsten hele uge og alligevel får jeg ikke læst og fordybet mig i alle artiklerne.
Hjemmekontoret har været åbent flere timer og trods dette, bliver det ikke til de læserbrev, henvendelser til kommunalbestyrelsen, boligselskabet, lejerforeningen og hvem, der nu faktisk burde ruskes lidt op i. Jeg har fået en slags åndelig astma og fungerer ikke 100%, som jeg ville ønske. Alderdom? Dovenskab? Afmagt? Lidt af det hele, vist nok.
Og dog her klokken 22.00, når jeg ser tilbage på dagen, der er gået, er der sket mange ting. Men rykker det?
Morgentræningen er da mest for min egen skyld. Fælleskaffen bagefter, ikke til at undvære, fordi det er i godt selskab. Afsted til frisøren for at få pelset pandehåret inden afrejse. Blev tildelt kæmpe forkælelse med hårvask og massage, hårkur, klipning og “åbning” af øjnene ved retning af øjenbryn. Jeg har verdens skønneste frisør, hun behandler mig så kærligt, som var jeg hendes mor. Hjem til et værdifuldt brev, som jeg vil gemme og tage frem, hvis og når humøret dykker.
En lille aktion for at støtte et ungt arbejdsløs menneske. Arbejdsløshed taler vi ikke om. Det er som eksisterer det slet ikke mere. Det får de arbejdsløse til at føle sig endnu mere alene, usete og med et mindreværd, der kan nå uanedede højder eller skal vi sige dybder.
Beslutter mig for at deltage i onsdags gåturen. Kun ganske kort. Jeg ville ende i Kamma Rabechs Hus for at høre poisi. Kunne ikke koncentrere mig på grund af kulden og faldt hen i drømme om, at være iklæde den tids uldne strømper. Skidt med om der var ål i. Flere lag tunge skørter, livstykke, bluser og tykke sjaler, måske en kyse.
Jeg måtte løbe til toget for at få varmen. Nu to ostemadder og en kop te senere ruller blodet atter i årene og jeg kan gå til køjs.

