Tags

, , , , , ,

Det er med at finde en grimasse der kan passe til en dag som i dag.

Det er med at finde en grimasse der kan passe til en dag som i dag.


Jeg havde frygtet at skulle tidlig op til dagens demonstration foran Den Amerikanske Ambassade kl. 8.00, men vågnede allerede kl. 0.6 og vejret var mildt. Mit hjerte sank lidt i brystet ved ankomsten, følte mig som medlem af en meget, meget lille flok. Ambassaden var tom og kun de danske politifolk, der står der kunne hygge sig med lidt sang og musik. Men ved I hvad, medens den smukkeste sol stod op hørte jeg de mest rørende taler, af unge mennesker, som sendte kærlighed og opfordrede til solidaritet på denne Trump dag. Det var en dejlig morgen og jeg gik styrket og glad derfra, som om håbet igen er flyttet ind. Der findes så storartede og brave mennesker, som vedbliver at være gode og tror på det gode. Det skal nok vinde, måske ikke medens jeg lever, men engang får det overtaget.
Senere satte jeg mig og hørte på Trump. Jeg blev ikke skræmt over hans tale, han sagde jo ikke noget. Dem der udlagde teksten bagefter fik en del ud af det, jeg kunne og kan ikke udlede noget om hvad den mand vil og kan finde på. Han er lunefuld og ikke særlig godt begavet, min mening. Derfor er det naturligvis farligt og frygteligt, at han sidder på denne magtfulde post og den flok skræmmende medhjælpere han har valgt, gør ikke forhåbningerne til de næste fire år store.
Nu er kufferten ind indimellem blevet pakket med babymælk og lidt skifte trusser. Lidt varmt tøj til snevejret i Syd Spanien og sommertøj til de 27 grader der pludselig kan være , hvis solen kommer frem. Nu må I passe godt på den hjemlige Andedam indtil jeg vender tilbage og på ny indtager min bolig og befolker mit liv her.

