Tags

, , , , , ,

Morgensituation før rask skolepige tager afsted.

Morgensituation før rask skolepige tager afsted.


Stakkels Molly har været rigtig syg et par dage og en legeaftale med Emma hang i en tynd tråd. Heldigvis vågnede hun op og var frisk nok til at tage afsted. Arrangementet finder sted medens mor er på hospitalet og mormor og Elton alene hjemme. Han opfører sig så man kan sætte uret efter ham i dag. Spiser, holder sig vågen en time,sover og så begynder vi forfra.
Og skønt regnen er kommet, ikke voldsomt plask, men vedvarende støvregn af den våde slags og skyer der ligger ned i dalen så bjergtoppene forsvinder og horisonten over havet bliver væk, besluttede jeg at gå en tur med barnevognen. Jeg havde nemlig udset mig nogle plakater på et par lygtepæle, som jeg skal bruge til fødselsdagsarrangementet på lørdag. Plakaterne er altså for gamle og sender ikke relevante oplysninger længere og jeg har brug for piratmateriale til en skattejagt. Haps og ned i barnevognen med det jeg skal bruge. Som straf mister jeg min medbragte paraply eller husets. Det var ikke så godt, hvor mon jeg har tabt den uden at opdage det?
Turen bliver dejlig frisk. Jeg elsker når de små dråber rammer kinderne. Det føles blidt og friske meget bedre end blæsevejr. Skulle jeg en dag blive så affældig, at jeg ikke kan andet end at ligge i en seng, forlanger jeg at blive kørt ud på altanen og ligge der og mærke dråberne ramme mig i ansigtet. Så må plejehjemmet pakke dynen ind i plastik, hvis de ikke vil have den bliver våd.
Tjeneren på mit kaffe sted, kender mig nu. Sikkert på grund af barnevognen og serverer min kaffe med et stort smil. her er ikke mange gæster i dag. Et engelsk par som sikkert er fastboende og læser deres formiddagsaviser her og en lokal mand, som selv forsyner sig med oliven, medens madmor arrangerer hans frokost fra en stor gryde i køkkenet.
Det er dejligt med stamsteder og følelsen af at høre til og være kendt.

