Tags

, , , , ,

Hvad er det for en slange? Jeg troede slet ikke vi havde sådan nogle her.

Hvad er det for en slange? Jeg troede slet ikke vi havde sådan nogle her.


Under tilrettelæggelse af en Piratskattejagt mødte Elton og jeg denne slange/hugorm. Den var desværre død. Faktisk var jeg ved at tro, at der kun lever iberiske grise og enkelte landkyllinger i det her land. Men ved nærmere eftertanke er der sikkert lidt af hvert – lidt – ligesom hjemme hos os.
Solen har stegt os i dag. Jeg fik “fri” og gik den skønne tur hen af promenaden til havnen i Benalmadena. Havet glitrede, optimistjollerne sejlede rundt og der var en sand folkevandring frem og tilbage langs stranden. Enkelte hoppede i bølgerne, kvinder på min alder lå topløse, medens de unge var ærbart tildækkede. Ungerne spiste is og jeg havde alt for meget tøj på. Fødderne kogte i kondiskoene. Fra kulde til 30 grader, det er ikke nemt at pakke en lille kuffert.
Vi har spist aftensmad på strandvejen og er nu på vej i seng. I morgen er det atter hverdag og en lille skolepige skal have sovet weekendens mange oplevelser ned i gear. Elton tager det hele med ro og har snorket til tre pigers skrigen og råben og skænderier om hvem der skulle lege med hvad. Godt jeg ikke var hjemme.
I morgen skal kufferten igen pakkes og turen går hjemad. Hver gang jeg gror lidt fast her, er det slut og jeg skal hjem igen heldigvis ved jeg nu, hvornår jeg skal tilbage og det er rigtig rart.
Medens jeg sidder og skriver er det blæst op og det hyler og suser derude. Markiserne rulles ind for ikke at blive flænset i stykker. Gadelygterne svajer faretruende hen over vejen. Landsbyens søvnige gule lys ses ved foden af bjergene og trafikken er næsten gået i stå. Med ambivalente følelser må jeg vist så småt finde til køjs.
Men hov! Hvad sker der nu. Larm og skuren af møbler hen over mig. Jeg tror naboen redder hvad der reddes kan for en eventuel natlig storm og uvejr på terrassen. Her er intet isolering i husene og nogle gange tro jeg nærmest, at alt foregår i vores egen stue.

