Tags

, , , , , , ,

Her er helt tyst og stille og meget lysere på grund af sneen.  Jeg nyder faktisk, at det er lidt vintervejr.

Her er helt tyst og stille og meget lysere på grund af sneen. Jeg nyder faktisk, at det er lidt vintervejr.


Kan I huske jeg fortalte om min øjenlæge, der blot syntes jeg var en gammel kælling, som bare skulle tage mig sammen og ikke være utilfreds med mit efterhånden nedsatte og slørede syn. I dag besøgte jeg en anden øjenlæge på Roskildevej og på trods af, at der var mange mennesker i venteværelset, gav han sig tid til at forklare mig om årsagen til mit dårlige syn og kom med fire muligheder til forandring og forhåbentlig forbedring. Jeg blev SET, FORSTÅET og VEJLEDT. Hurra for ham. Tænk hvis sundhedsvæsenets ansatte tog os patienter seriøst, lytte til os og delte ud af deres faglighed på en god måde. Det ville virkelig være en kvalitetsforskel, der kan mærkes.
Nu kan jeg gå videre og afprøve nogle af de forslag han gav mig.
Ellers må jeg sige, at hjemmekontoret igen har arbejdet på højtryk og mange løse ender, aftaler og megen opfølgning er blevet bragt på plads. Det føles rigtig rart når ting kan krydses af på to do listen, thi sådan en skal man have.
Der er også blevet tid til morgentræning og senere på dagen at danse. Der er blevet grinet, smilet og givet og modtaget omsorg og venlighed. Alt sammen meget vigtigt krydderi i hverdagen.
En stillesiddende livstil kan måske være fristende, men den vil give os problemer i længden. Vi holder alle af god mad, drikke og komfort, men vi må passe på, at det ikke tipper til en inaktiv tilværelse. Gamle med et lille socialt netværk har en højere risiko for at dø end rygere. Vi skal hele livet investere i familie, venner og sociale kontakter, så vi ikke bliver alene som gamle.
Det skal være sjovt at blive gammel og det er det ikke hvis vi er syge og ensomme.

