Tags

, , , , , ,

Bemærk min smukke lyserøde Valentines Rose.

Bemærk min smukke lyserøde Valentines Rose.


Jeg prøver at være enig i at Valentines Dag er noget opreklameret forretnings pjat. Men hånden på hjertet, jeg ville da også gerne have en dejlig kæreste derude som sendte mig en stor buket smukke roser. Et hjerte med fyldte chokolader. Eller overraskede mig med en invitation til fælles massage og middag bagefter.
Godt så! Det ved jeg jo, at jeg ikke har og havde glemt dagen, da jeg styrtede af sted, for at nå en aftale hos hudlægen med min irriterende og kløende nælde et eller andet. Undervejs bragede solen ned og jeg kunne mærke det boble af glæde inderst inde.
Forærede mig selv en kop herlig kaffe hos Emmerys, medens jeg ventede på det blev min tur hos lægen og travede i det skønne vejr videre til en aftale med min dygtige og søde designer og syerske.
Åh! Hun havde tryllet en skøn kjole med blondeærmer og lagt en frakke op til mig. Den slags smukke gaver tænder forventninger og drømme. Jeg ser allerede mig selv danse i kjolen og skørtet svinge over silkestrømpeben i stiletter. Vals tror jeg.
Videre til en af mine yndlingsbutikker, hvor jeg i det sidste halve år har haft kig på en lille, bitte havebænk. Bænken var sat ned, men ikke helt nok. Jeg tog mod til mig og pruttede om prisen og fik den så langt ned, at jeg faktisk kunne købe den og betale en 3 x 34 for at køre den hjem. Men UHA! hvad så derfra. Hvordan få den op af trapperne og ind i elevatoren – tænke, tænke.
Skynder mig til toget, og når undervejs ind i en gammel flagbutik for at høre hvorledes jeg sætter ny snor i et gammelt flag. Tænk engang, den søde mand forærede mig snoren og forklarede hvordan jeg skal gøre. Knus til ham.
Lige inden jeg hoppede ned i toget forærede en ung mand mig den smukkeste lyserøde Valentines Rose. Reklame, javel, men det gik lige ind og mit smil blev endnu bredere. Hvor solen dog skinner. Det er en fryd.
Hjemme ringede min nye dørtelefon og en frisk fyr, var der allerede med bænken. Mit hjerte hoppede i brystet og så sagde han: “Skal jeg ikke lige bære den op til dig”. Om han skulle? Tusind tak. Han gik gennem hele lejligheden og anbragte den på altanen, sådan som den netop skulle stå. Fantastisk, sikken et dejligt menneske.
Hvilken herlig tirsdag og Valentines Dag. Hvor ville jeg ønske, at alle andre får mindst lige så skønne oplevelser og bliver vist lige så meget venlighed.

