Tags

, , , , , , , ,

Blåt er godt for øjnene og jeg er glad for den smukke himmel og den klare luft.

Blåt er godt for øjnene og jeg er glad for den smukke himmel og den klare luft.


Hold nu op hvor er journalisterne mega ansvarlige for at puste til ilden med deres kogen suppe på historier, der burde dø fra fødslen. I dag er det så sikkerhedsbranchens påpegen af at to journalister har kunnet gå antastet ind på flere forskellige museer med deres tasker. Politikere bliver spurgt og udfrittet om ikke det er for farligt.
Hvad fanden vil de journalister, for at sige det lige ud? Have pakket alle vore offentlige kulturinstitutioner ind i bombesikret beton. Betonklodser foran indgangene og sikkerhedskontrol af alle besøgende? Hvorfor taler de terror truslerne op? Har de fået det betalt? Er det ikke klart at sikkerhedsbranchen befinder sig på et marked, hvor det gælder om at få solgt sin vare? Hvorfor skal PET, som ellers er anstrengende nok ikke være toneangivende med sin vurdering af trusler i DK. Jeg bliver rasende og vred. det er så let at skræmme gamle koner, unge familier med børn, dumme politikere og andet godtfolk – lad det ikke ske. Jeg vil ikke leve i et land med internt jerntæppe, som alligevel ikke kan forhindre terror, hvis en terrorist virkelig vil lave ballade.
Det er rigtig tarveligt, at koge suppe på de ben.
Jeg tog min cykel og cyklede ud i solen og mit gode humør vendte tilbage. I Rødovre centrum skulle jeg købe ind blandt alle efterårsferieramte børn. Sikken en herlig leben. Jeg koger supper for tiden og vælter mig i alverdens skønne grøntsager og krydderurter. Fik en julegavebog og afprøver den ene suppe efter den anden. Hvor de dog smager himmelsk. Cremet fiskesuppe. Gammeldags fransk løgsuppe. Frugtsupper om morgenen. Kolde supper til frokost og varme supper til aftensmad.
Det havde jeg ikke troet, at jeg gad. Men det er virkelig sjovt, at sætte nye ting sammen og få spændende resultater ud af det. Så mange timer har jeg ikke tilbragt i et køkken i lang tid og nydt det. Energien stiger for hver dag der går. Og så dufter huset af krydderurter og god Carma.

