Tags

, , , , , , , ,

Jeg tror jeg har røbet det. Jeg elsker at gå på cafe` og drikke kaffe. Især i Spanien hvor en god kop kaffe koster 1 euro.

Jeg tror jeg har røbet det. Jeg elsker at gå på cafe` og drikke kaffe. Især i Spanien hvor en god kop kaffe koster 1 euro.


Jeg undrer mig faktisk over, at det er muligt, at glæde sig til weekenden, når man nu som pensionist har FRI hele ugen. At man kan se frem til ferier og fridage. Men det handler om ikke at få det hele til at ligne en stor leverpostejmad. Og her kommer min gamle nabo ind i billedet. Han blev gammel og han blev alene. Han blev syg og bundet til sit hjem, men ikke desto mindre fastholdt han, at der var forskel på hverdag og weekend. Til sidst bestod forskellen i, at han måtte få en snaps til sin frokost lørdag og søndag. Men jeg syntes dengang, at det var så fint, at han markerede sin uge på den måde.
Der skal være forskel på hverdag og fest.
I aftes da jeg gik i seng, glædede jeg mig til weekenden. For mig begynder den fredag morgen med, at avisen bliver leveret på dørtrinnet. Så smutter jeg i seng igen med den og læser til jeg ikke kan holde ud, at ligge på langs mere. Jeg sørger for at der skal ske noget, som jeg ugen igennem kan se frem til.
I dag begyndte dagen på cafe` med lækker kaffe og en interessant samtale. Derefter en lang spadseretur gennem byen i det disede, men milde vejr med et andet og lige så interessant menneske. Jeg holder meget, meget af at møde nye mennesker. Det er så herligt spændende og udvider min horisont. Snakken gik og tiden blev til timer. Til sidst drev sulten og en ny kaffetørst os ind på en, for mig, ukendt cafe`. Her blev serveret lækre, lækre brød og sundt pålæg. Den slags smager når man virkelig fortjener sin mad.
Endelig fik jeg taget mig sammen og runde dagen af med et kig i Rav Museet. Der har jeg aldrig sat mine ben. Det var gratis på grund af efterårsferien – så heldig kan man være. Og jeg må sige, at nogle af klumperne luede som ild og vulkaner. I dem sad fluer, myg og edderkopper. Tænk engang millioner af år gamle. Så meget tid er ikke til at fatte.
En dejlig dag er ved at slutte og i morgen fortsætter weekenden med nye eventyr.

