Tags

, , , , , , , ,

Så fyldt med sødme og romantik, at mange græd og alle ønskede sig lidt romantik.

Så fyldt med sødme og romantik, at mange græd og alle ønskede sig lidt romantik.


I gadebelysningen kan man rigtig sne sneen komme dalende. Der var ikke mange mennesker på gade under min tur hjem fra Cinemateket. Jeg har afprøvet Cinematekets koncept med velkomstdrink og middag i SULT og efterfølgende film. Det er dejlig mad de laver derinde. Man skal ikke være grov sulten, portionerne er beherskede. men det er hyggeligt. a. 250 kvinder, 10 ægtemænd og måske en enkelt god ven. Alt er som det plejer. Eller måske tåler mænd blot ikke snevejr?
Filmen et irsk drama en kærlighedshistorie -Brooklyn-af de rigtig gode blev nydt og de smukke, smukke unge mennesker på lærredet gik rent ind. Ikke underligt, at der er blevet priser ud til Saoirse Ronan. Men også sjovt at se tilbage på et tidstypisk liv når man går fra at være ung til voksen 1950èrne.
Det går op for mig, at det er den selvsamme film jeg skal se i mit eget lokale Kulturhus på lørdag. ØV! At jeg ikke opdagede det noget før. Sådan kan man komme til at overgøre ting, hvis man er for hurtig ved tasterne og ikke ser sig for.
jeg har det igen som om det er weekend i morgen, jeg mener følelsen af, at det er lørdag og så er det kun fredag. Det er som at få en gave, en foræring. God tid, herligt.
Og spændende hvad der kan ske sådan helt uprøvede og ubeskrevne blanke dage.

