Tags

, , , , , ,

Ikke et særligt godt billede af et fantastisk værk. men jeg ville gerne have nogle detaljer med og dermed ødelagde jeg det fulde fantastiske syn.

Ikke et særligt godt billede af et fantastisk værk. men jeg ville gerne have nogle detaljer med og dermed ødelagde jeg det fulde fantastiske syn.


Jeg tror jeg har oplevet to ting i dag, som jeg aldrig vil opleve igen. Måske tre.
I Jørgen Warmings showroom fik jeg lov til at se Allans helt unikke skulptur af en chimpanse i fuld amerikansk fodbold udstyr. Ned i mindste detalje var den klædt på. Lynlås i ryggen. Pigge under skoene. Snørebond i skoene. Rift i trøjen og meget, meget mere. Endnu et kunstværk havde Allan lavet. Alt var så nøje gennemtænkt og forstået, at man bliver ganske benovet – når man er mig. Kun en ting er jeg ked af og det er at hele denne imponerende kunst rejser til Canada, hor den er blevet bestilt og købt.
Jeg vil henlede danske kunstmuseers opmærksomhed på såvel fader som søn. De er simpelthen bare så dygtige og jeg drømmer om, at eje flere af deres dejlige værker. Nede på jorden er de og alt for beskedne. Måske er der en chance i Bredgade i galleriet der, at få et glimt af herlighederne før de tager af sted.
Min anden oplevelse var faktisk Tommy Kenter i Jazz Cup og lige så meget Anne Marie Max Hansen. Hun synger dejligt og det var lige der, jeg fik fornemmelsen af, at dette her kommer du ikke til at opleve igen. Det er i dette øjeblik du er heldig, at sidde på en stol i dette lokale og nyde de to. Ikke at de ikke optræder en masse, men dette intime øjeblik en søndag eftermiddag og Tommy forelsket – på sine gamle dage – i en anden bevares. Men gode øjeblikke, det var det.
Den tredje oplevelse var besøg hos ældste barnebarnet og kæresten, hvor jeg for første gang skulle præsenteres for deres Hector. Sød vovse og allerede om en uge eller to, vil den være meget større og snart en rigtig fræk teenager hund. Den skal holdes i snor, skal den. Men sød og bamset er den. Og de unge mennesker var rare at lufte både mormor og vuffen.
hele verden er så ny, så ny.

hele verden er så ny, så ny.

