Tags

, , , ,

Der er en fest og en fart over den japanske kunstner Takashi Murakami.


Udover at vi festede og fejrede den nybagte 70 årige i Oslo, blev der også tid til et besøg på det smukt beligggende Astrup Fearnly Musseum, der er det det første museum i Skandinavien som viser den verdensberømte japanske kunstner Murakami`s herlige værker. Jeg kunne godt tænke mig, at vore temmelig kedelige beton opgang blev pyntet med hans tegninger og malerier. Der ville virkelig blive noget at kigge på.

festlig og farverig og det tager en uendelighed at finde ud af alle de små detaljer i værkerne.


Efter turen til Astrup Fearnly spadserede vi på den smukke og spændende Brygge til regentgaden og fandt det fineste hotel i miles omkreds, for at sætte os der i Palmahaven og indtage vores eftermiddagskaffe. Det smagte, vi var voldsomt kaffe hungrende.
Hjemme igen nåede jeg at hilse på alle mine tre børn på en gang. Det er en sjælden dejlig begivenhed og under et måltid mad i Absalonskirken på Vesterbro, kunne vi up datere og hygge os en god time, medens mine 2 pigebørnebørn hyggede med.
Nu kan jeg mærke, at jeg er træt og selv ikke en vidunderlig travetur i solen, kan jage de slatne muskler til at vise styrke og sammenhold. Jeg er bange for, at jeg ender på sofaen med avisen hen over hovedet og sikkert ikke vågner før jeg hører mig selv snorke. Men pyt med det. Den form for vild luksus kan jeg jo, som pensionist, tillade mig og skønner endnu engang på mit arbejdsfrie liv.
Således lørdagstræt, vil jeg slutte dette lille skrift med ønsket om en god weekend til alle.

