Og så har jeg set den fine Moske`på Vibevej. Der vises rundt den første søndag i måneden fra kl. 14.00 til kl. 16.00


Rødkålssalat med melorme og fårekyllinge pesto eller græskarsuppe med Buffalo orme. Hvorfor skal vi spise insekter? For vores sundheds skyld, idet de små kryb er rig på protein, omega 3 og 6, mineraler og vitaminer. For klimaets skyld, da insekter udleder 100 x mindre drivhusgasser end køer. For miljøet, fordi insekter kun behøver ca. 1/3 føde af hvad køer spiser og så fordi de smager godt. Det sidste er rigtig nok. I dag spiste jeg melorme ristet med chili, fårekyllinger og to slag insekter mere. Knasende sprøde og helt sikkert en herlig delikatesse i f.eks. salatskålen. Bedre end bacon. De kan bestilles på http://www.dininsektbutik.dk og du kan finde opskrifter på http://www.buglady.dk
På medlemsmøde i WWF i dag fik jeg lejlighed til at smage de små dyr. Mødet handlede om en fødevarekampagne, der er skudt i gang i et forsøg på at få os til at spise mindre kød og bedre kød. Til at spise flere grøntsager og helst vælge de økologiske. At gå efter de bæredygtige fisk og skaldyr og om muligt spise lokalt og efter årstider. Undgå madspild. Skriv indkøbsseddel og stille krav til sit supermarked. Gør vi ikke noget vil flere end de millioner der i dag sulter øges. Vore egne børn og børnebørn kan få svært ved at finde føden. Og en ting er klart bliver ressourcerne som mad og landbrugsland til at dyrke mad på endnu mere skæv fordelt og knappe vil konflikter og krig være en følge.
På cykelturen til Svanevej for at deltage i mødet kom jeg forbi den flotte moske, som nu står bygget på Vibevej. Hvor er den fin og hvor den dog forskønner det grimme område. Jeg er ikke helt sikker på om den er taget i brug og færdig, men der sad et opslag som opfordrede til at publikum kan komme den 1. søndag i måneden og få en guidet rundvisning mellem kl. 14.00 og 16.00.
Det vil jeg bestemt opfordre til.

