Tags

, , , ,

Festlige og fornøjelse råber udstillet i Rødovre Centrum.


De pibler ud under hegnet, de små blå anemoner vælter frem. Pludselig er de der i hobetal. Pinseliljerne er også med nu. Overalt vrimler de smukke forårsblomster op af jorden. Det går stærkt. Alt går stærkt for tiden.
Også jeg flytter på mig, eller rettere jeg lægger planer for fremtiden og glæder mig til en helt masse forskellige oplevelser. Kalenderen har set lidt blank ud, det er der rådet bod på de sidste par dage og det har jeg det rigtig godt med.
Jeg skal ligesom have noget at se frem til. Det hjælper i hvert fald på humøret. Når jeg sådan har brugt både hovedet og benene og kan glæde mig til nye mål, bliver jeg træt på den gode måde. Så er det, at det er dejligt at komme hjem og låse sin dør op og det gør ikke spor, at jeg er alene. Tværtimod, jeg bliver næsten taknemmelig for, at jeg ikke skal finde kræfter og overskud til at være til stede og nærværende for en ventende partner eller en flok børn.
I tilbageglimt husker jeg de situationer, hvor jeg skulle hente ukendte ressourcer frem på vej op af trappen for at møde mine søde unger. Næsten ikke orkede det, men bare måtte, fordi den dårlige samvittighed over ikke at have gemt overskud til dem ville være et endnu værre onde. Det gik som regel godt. Energi avler energi. Men så sov jeg også før hovedet ramte puden.
Sådan tror jeg også, at jeg kan sove i nat. Den fysiske morgentræning. En cykeltur og et par timers spadseretur er årsag til at kroppen glæder sig til at ligge ned. Sangtime, madlavning, indkøb, samtaler, arbejde på hjemmekontoret, beslutning om at bestille en rejse og skrive et par mails, og ikke mindst træning i meditation, har gjort mit hoved træt. Jeg er brugt i dag og det føles rart.

