Tags

, , ,

Ost, oliven, årstiden friske grøntsager. godt brød, lidt og lækkert kød, fantastisk chokolade, bær og nødder.


Som de fleste vist har erfaret er jeg ikke mere den store kok. Gider nærmest ikke lave mad og slet ikke spise den alene, men så en gang imellem tager jeg mig sammen og hygger mig en hel dag i køkkenet.
Naturligvis har jeg inviteret gæster, de skal udsættes for mine – efterhånden utrænede – frembringelser. Og hvad skulle man ellers bruge sådan en blæsevejrsdag til. Snart ligger al jorden fra altankasserne i min støvsuger og på gulvet på altanen. Intet under at kommoden i soveværelset er dækket af små sorte sandkorn. Det er virkelig øv.
Morgentræningen har bidraget til en ny dårlig skulder. AV! Det gør ondt. De instruktører burde vide lidt mere om gamle damer og deres konstruktion. Nogle af dem tror vi går på bokseholdet eller skal træne til næste olympiade. Det er en stor fejl.
Ramsløgene som jeg plukkede i går er nu forvandlet til lækker pesto. Men hold nu op, den dyre blænder jeg købte er ikke pengene værd.
Har bagt verdens smukkeste kage på papiret, i det mindste. Vi får se, hvorledes den tager sig ud og smager i morgen.
Fik lært lidt om hvordan man i hvert fald ikke skal lave falafler. Den opskrift jeg havde var dårlig. Forberedelser til nye salater er klaret. En herlig arbejdsdag.
Nu ser himmelen renvasket ud og skyer i alle hvide og grå nuancer med solskinskante driver afsted. Mirabelletræer og forsytia vifter med deres manke og hækken er ved at lukke sig i sart lysegrønt. Skaderne går og samler lidt natmad på plænen og et egern har drønet forbi i rasende fart. Desværre lignede det også en rotte, der pilede rundt omkring en skrællespand. Føj. Det pelsede kræ kan jeg simpelthen ikke udstå. Det betyder, at jeg sandsynligvis vil få mareridt i nat og ikke tør tisse på wc uden lys. Tænkt hvis den slags ækle dyr sniger sig op igennem faldstammen i ly af natten. Det er uhyggeligt.

