Tags

, , , , , ,

Vi kom alt for sent i gang med at dokumentere vores dag, men her er et enkelt vidnesbyrd.


Jeg plejer at sige, at en rigtig vellykket dag er når der både indgår en kultureloplevelse, frisk luft og motion og godt selskab. Jeg er blevet begavet med alle tre dele i overflod og er meget, meget glad.
I fugtigt morgenvejr drog vi af sted på dagen ekspedition. Solen kom frem da vi krydsede broen til Islands Brygge og den skønne galleriejer i Galleri Naif gjorde sit bedste for at undervise og forklare hvori forskellen med naivistiske malere og illustratorer består. Det var rigtig spændende og lidt er det dæmret for mig. Og det går ved nærmere eftertanke og grubelen op for mig, at nogle af dem jeg bedst kan lide faktisk er illustratorer og ikke “ægte” naivister. Pyt! Jeg kan lide, det jeg kan lide.
Vi fortsatte vores slingrekurs mod kirsebærtræerne på Langelinie som var målet for dagen vandring. Over stok og brosten forbi Galleri Helth, ind i baggårde og gyder. Kaffestop på Kofoeds Gamle Skole. Et kig til Sofies Bad og “ja” træerne var sprunget ud – næsten. Mange blomster var endnu kun kuglerunde perler på grenene, men smukt var det og koldt.
Hjemme igen nåede jeg lige en ½ time på sofaen, før forklædet blev spændt på og en ny kokkeskole skulle øves. 4 dejlige timer fik jeg med datter, svigersøn og barnebarn. En skøn overraskelse, at det unge barnebarn ville besøge sin mormor. Jeg føler mig højt prioriteret i disse påskefesttider. Men ikke nok med det. Hun holdt et glimrende foredrag og viste sine næsten 1000 billeder var en nylig overstået rejse til Ghana. Jeg blev lige opdateret på danskens opførsel som slavesælgere og ejere i landet langt borte. Et stykke næsten ukendt historie eller i hvert fald for mig, ikke særlig up dateret viden.
Nu er der stille og uvilkårligt går tankerne til ens andre børn og børnebørn med længsel og håb om, at de har haft en ligeså dejlig dag.

Deres søde smil er meget smittende.

