Det er ikke med vilje, men jeg falder for noget med blomster.


Nu skulle der hankes lidt op i fru Hartmann og der skulle laves rigtig, varm aftensmad efter en lang og begivenhedsrig bytur. Hvidløg og champinon blev steg gyldne. Spinat og tørrede tomater blev ristet med. Babyspinat i til det faldt sammen og så godt med persille og lidt af den gode friske spagetti, som endnu havde bid. En skævt fløde. Det stod der ikke i opskriften, men når jeg nu havde. Frisk kværnet peber og revet parmasan. Opskriften lød på mad til fire. Nu har jeg ædt det hele. Ikke engang en lille smule til frokosten i morgen har jeg levnet. “Uf, for mig!”
Men en lang og interessant bytur gav åbenbart en herlig appetit. Først rundt for at finde en gammel, fransk glaskuppel til min nye skulptur. Det lyserøde fjerskørt må ikke blive alt for støvet. Butikken havde lukket. Videre til en smykkesmed af den sjove slags. Fandt øreringe i en fantastisk farve til en nederdel. Undskyldningen er, at jeg tabte et par i går. En tur til Lupizak for at se på blomster til håret. De var smukke og håndlavede, men vil komme igen med kjolen, der skal friskes op. Så passer farven forhåbentlig lige i øjet.
Mødte en alt for ung mand, der sad i kulden og tiggede. han var sulten. Købte brød til ham og en lille kage til mig selv. En rigtig syndens dag. Det var bidende koldt trods solen og midt i det hele begyndte det at sne. Susede ind i biografen med kagen i lommen og købte varm kaffe. Så derefter Kongens Kald. Interessant, der var momenter jeg ikke lige var vaks på. Overvejer at tjekke fakta.
Faldt næsten ind i en skobutik, hvor der stod sko med blomster. Ikke til at stå for. Jeg er ved at gå blomsteramok. Skulle hilse og sige, at det er en af fordelene ved at være single. Man skal ikke spørge nogen om lov og tilladelse. Man kan nøjes med at tage hensyn til egne lyster. Tro ikke at det er uden skrupler. Det kan skam være vanskeligt at give sig selv tilladelse af og til. men det er immervæk nemmere at diskutere med èn end det er med to.

