Tags

, , ,

Utrolig udsigt fra en almen bolig på Østerbro


Dagens vandretur sluttede med planlægningsmøde for det kommende halve år i en ganske almindelig Østerbro lejlighed. Men med en ualmindelig fantastisk udsigt over Københavns tårne og bygninger til den ene side og Øresund til den anden side. Mageløst at se på dette sceneri under en kølig blå himmel og enkelte solstrejf.
Det er virkelig morsomt og interessant ikke blot at møde nye mennesker, men også at opleve hvorledes de bor. Tit og ofte overraskes jeg. Herligt er det desuden at opleve vores by og helt unikke boligområder, listige steder. Historiske perler, nybyggeri og udvikling i den ene og anden retning.
I år bliver København 850 år. Jeg ved ikke hvorledes det skal fejres, men mon ikke vi skal holde øje med spændende arrangementer i den anledning.
Jeg kan godt mærke det stik det giver ved tanken om, at jeg måske må opgive at få adresse i den by, som jeg finder mest spændende af alle byer og som jeg kan bruge timer, dage og uger på at gennemtrævle og nyde.
Men, men der findes smukke steder og også interessante steder udenfor hovedstaden, så må jeg jo blot flytte mig lidt længere for at få det hele med. Egentlig burde jeg måske være nomade og hive teltpælene op med jævne mellemrum som i mine unge dage. Dengang flyttede jeg hvert andet år og det gav indsigt i en hel del spændende bydele.
Ellers blev dagen brugt til træning og læsning og mindre gøremål, så som at plante de sidste blomster ud i altankasserne. Derfor krydser jeg fingre for at nattefrosten ikke dræber dem i de kommende fortsatte kolde dage og nætter.
Mine tanker går til de mange hjemløse som kørte med toget i aften. Hvert andet minut kom der tigere gennem vognene. Når togene stander må de friste et iskoldt ophold udendørs. Både sultne, tørstige og forkomne. Det er umenneskeligt, at nogen skal leve livet på den måde.

