Tags

, , , , ,

Snart ser det sådan her ud igen. Glæder mig.


Så kom solen og det var smukt at cykle hjem fra generalforsamling hos Verdens Børn. Men så halvvejs gik jeg totalt sukkerkold, hedder det vist. Benene blev som gele. Indvendig rystede og dirrede kroppen. Jeg blev helt bange for om jeg kunne blive ved med at træde i pedalerne eller det ville blive nødvendig med et lille power nap på fortovet. Endelig hjemme var det vanskeligt at låse cyklen og komme helt op. Følelsen af at skulle kollapse var stor. Det må være noget i den stil man oplever, når man får et insulinchok?
Godt jeg havde forberedt suppe til aftensmad. Lidt frugt, medens aftensmaden blev lun og skærene blev overkommet. Nu har jeg det bedre om end lidt rystet indeni. det går over.
Når det er sagt, har jeg atter i år været til generalforsamling hos Verdens Børn. En herlig lille organisation som hjælper og støtter fattige børn i Indien, Sri Lanka, Bulgarien og Uganda med skolegang og uddannelse. Mad og sundhedstjek. Helt igennem en gennemsigtig organisation med udelukkende frivillig indsats. Det er fantastisk at opleve i 2017. Her gør ingen væsen af sig, man samarbejder, deler opgaverne og på trods af den høje gennemsnitsalder er foreningen i stand til at forny sig og tiltrække unge mennesker. 5 unge antropologstuderende har lavet en Aarhusgruppe og knokler med at kigge på og støtte nye opgaver. Unge studerende fra Købehavns Universitet arbejder med kommunikation og er i praktik. Andre unge har været ude i felten. Jeg bliver simpelthen så glad over at opleve disse beskedne mennesker finde på, slide i det og løfte en opgave der i år 2017 blev hjælp til 2274 børn ude i verden. Det går ikke uden medlemmer og fadderskaber og jeg kan kun opfordre til, at man bliver fadder for et barn eller medlem for kr. 100 om året. Vi kan ikke redde og ændre hele verden, men her giver det virkelig mening at gøre en forskel for nogle få tusinde børn.
Jeg har virkelig også lyst til at sige: “Tak skal I have” og også “Tak fordi der er plads til et menigt medlem, en fadder og frimærkesamler, som blot gerne vil være deltager i generalforsamlingen, uden at blive presset ind i mere.” Det var en berigende og positiv eftermiddag.

