Tags

, , , ,

Jeg synes så helt bestemt at dette smukke billedtæppe skal hænge på Frederiksberg Rådhus.


Trist og uoplagt vågnede jeg i morges med den der væmmelige følelse af, at det er ligegyldigt om jeg står op eller ej. Det gør ingen forskel. Dybt indeni får afmagten over klodens forfatning, menneskenes ondskab og dumhed overtaget. Jeg har det som om jeg står med ryggen op af en dæmning, men jeg har ikke kræfter til at holde vandet tilbage.
Heldigvis har jeg en viljestyrke, der sender mig ud af sengen og på benene og jeg fik slæbt mig til træning med den der stemning:” Hvad skal det nytte?”. Gode folk gav mig en kærlig lille opsang og formiddagskaffe, hvorefter livet måtte gå videre. Jeg funderer virkelig meget over, hvad der er den egentlige årsag til disse humørsvingninger. Af og til går det jo op og ned som på en vippe. Snart er der sol i sindet, snart er det overskyet.
Jeg cyklede til Galleri Kunst Huset på Frederiksberg, hvor Ida Bang Augusburgs broderier er hængt op. Det ene smukkere end det andet. Et ligner bestemt noget fra Frederiksberg Have og jeg synes bestemt borgmesteren og kulturudvalget skal aflægge galleriet et besøg og købe et smukt tæppe til Rådhuset. Jeg kan anbefale rigtig mange af jer at nå en smut indenfor inden den 14. maj.
For resten vil jeg også anbefale en weekend tur til Lokomotivværkstedet på Otto Busses Vej i Valby. Der er kunst udstilling den kommende weekend og også der er spændende til at kigge på.
Sidst, men ikke mindst nåede jeg til Galleri Knus Grothe i Charlottenlund for at hente mit seneste billede af Walther Schaldemose. Nu skal der blot komme en mand forbi med en kraftig slagboremaskine og en ravpluk i lommen så det kan blive hængt op på en væg til fryd og farverig fornøjelse.

