Tags

, , , , , ,

Se engang hvor mange spor, der er lukket ned. I det fjerne ligger den hemmelige kineserby.


I dag besøgte jeg med A3A det nye trafiktårn som med tiden kontrollerer al togdrift øst for Lillebælt. Desværre er der endnu ingen som er flyttet ind i tårnet. En del mandskab tester det fremtidige signalsystem, men ellers er her tomt og tyst. Tårnet er en anelse højere end Rundetårn og indeholder 9 etager. Det tror man ikke lige når man står udenfor og kigger på bygningen. her er tænkt på indeklima, genbrug af regnvand og meget, meget mere. Jeg stod og krydsede fingre for at systemet vil komme godt fra start. Vi vil helst ikke have flere umulige IT løsninger.
Efter sigende mangler der en del arbejdskraft. Altså nyuddannede trafikassistenter. Siger jeg kun for at man kan søge sig en uddannelsesstilling. det tager så vidt jeg kan forstå 9 måneder og forudsætningerne for optagelse kan være mangeartede.
Nogle var mødt frem fordi de drømte om at opleve mylderet af tog som kørte og få et indblik i dette mylder af trafiksikkerhedskontrol og tog til tiden. De blev skuffede. Dog syntes alle om den helt formidable udsigt fra tagterrassen. I det klare og tørre vejr blev udsigten og billederne ikke bedre.
Efterfølgende var der middag på Tivoli Hotel, der også gav en rundvisning. den nye afdeling var, efter min mening, absolut den festligste. På tagterrassen på 12. sal skulle vi spise hos Sticks and Sushi. Det var ikke muligt at fixe sushi til så stor en gruppe med mindre vi var udstyret med stor tålmodighed. Det var vi ikke. Vi var sultne. Derfor blev der serveret to forskellige salater. En med fisk og en med and og kylling. Jeg mindes ikke at have spist så lækre salater nogensinde. Vi kunne slet ikke stoppe. Udsigten var fantastisk. den restauration kan på det bedste anbefales.

Den smukke indvendige trappe i trafiktårnet.

