Tags

, , , , ,

Et godt gammel minde.


Vågnede tidlig og syntes ikke rigtig der var noget at stå op efter. Om på den anden side og faldt i en dyb og tung søvn. Vågnede ved at jeg hulkede og hiksede. Der kom ikke tårer, som når man rigtig græder, men følelsen af at være totalt udmattet af en gråd, såm når “hjertet skal briste”, sad i hele kroppen. Drømmen var forsvundet, kunne huske noget med en masse vrede mennesker der råbte ud i opgangen. Noget om biler der var parkeret forkert og havde fået parkeringsbøder? Jeg har ikke bil. Ved ikke af at folk i opgangen er sure eller gale på mig. Hvad er det der sker i ens drømme. Rydder vi op? Forbereder vi os? Er der et hul ned til fortrængningerne, som i et andet ozonlag. Hvad skaber sådan et hul og hvad er det der trænger ud?
Nå! Jeg blev og bliver ikke lige klogere på det. Men havde nu sovet lidt for længe og måtte i en fart rydde vinduskarmene før vinduespudseren kom anstigende. Resultatet blev at jeg rykked et gardine ned, og næsten ødelagde en skulptur. Kunne ikke finde det firma der havde monteret gardinerne. Det lykkedes til slut, nu venter en montørregning og besvør med at finde en tid til at få gardnet sat op igen. Dumt, altså. Næste gang jeg vågner, står jeg op.
Her sluttede det ikke. Da det endelig blev tid til at tjekke mails, tikkede en meget trist besked ind. Virkelig dårlig dag og det skulle fortsætte til træningen. I fuld gang med at lave nogle øvelser, kom jeg til at glo på mine overarme eller faktisk huden på disse arme, arme. Hold nu op. Sikken et syn. det kan ikke være opstået overnight. Hvorfor har jeg ikke set det før og fået anskaffet trøningstøj med lange ærmer. Det kræver sin kvinde, at se forfaldet i øjnene og den næste der siger til mig, at det er smukt med alle rynkerne og bulerne og det blot fortæller om et aktivt liv, pander jeg en. Det er skide grimt når man er i det humør.
Herfra kan det kun blive bedre.

