Tags

, , , ,

Gammel flyvefisk på Cap Horn.


Der er ikke meget flyvefisk og majvejr over dagen og aftenen. Regnen trommede uafladeligt på ovenlysvinduet, hvorunder den gamle flyvefisk i Cap Horn hænger. Måltiderne blev noget forskudte i dag og jeg gik til møde uden egentlig frokost og da mødet var slut kl. 18.30, var jeg sultedøden nær. Køleskabet er tomt fordi jeg rejser hjemmefra. Udsigten til tørt knækbrød med tørt knækbrød på fik mig til at træffe en rask beslutning: “I denne situation er det nødværge at gå ud at spise, af sted med dig”. Jeg fik lokket en god ven med som selskab og her smæskede jeg mig først i nye hvide asparges med fjordrejer og dernæst i en smørstegt rødspætte. AV! Min mave nu er jeg forædt og føler mig på størrelse med Kaptajn Vom. Det er næsten som om, jeg også har fået podegra i min storetå. Det kan dog nok ikke rigtig passe.
På bedste Maud manèr må jeg gå og lægge mig om et øjeblik. Ikke mere pakkeri og gøren ved i aften.
Det der drev mig til byen var en invitation fra Dansk Design Museum, der dels skulle/ville indvie os i deres tanker bag den nye digitale del af museet, det nye logo – sådan forstod jeg det. Der blev sagt mange kloge ting og dygtige mennesker har tænkt mange tanker. Resultatet er, efter min mening, temmelig fortænkt og forfærdelig kedelig at kigge på. Men jeg tilhører vist også et segment, som der ikke helt satses på. De 80% af de besøgende er udlændinge og de resterende 20% er danskere, hvor man er vilde med de unge under 25 år. De får gratis adgang for at de skal komme endnu flere. Jeg ved ikke om de har tænk på os pensionister. Jeg havde i den forsamling ikke lige lyst til at stille dumme spørgsmål.

I må gå ind på hjemmesiden og bedømme selv. Måske er det bare mig, der ikke er med på noderne eller i dette tilfælde bogstaverne.

