Tags

Maj er grøn og frodig også her på egnen.


Det blev sent inden jeg landede på sofaen og jeg tumlede lidt rundt, inden jeg gik ud som et lys i min nye rede. BUM! Så var klokken 7.30 og en frisk lille pige kravlede op til mig og fortalte mig en masse nyheder i hendes liv. Hun er sjov og kær. Mormor måtte hoppe i tøjet og få lov til at følge den unge dame i skole. Her blev jeg i dag præsenteret for alle som gad høre på, at hendes bedstemor er ankommet.
Nummer to er blid og blød og det nemmeste lille barn, jeg længe har mødt. Men forældrene er lidt trætte og slidte. Der dukker en del mindelser op fra ens egen med små børn. Jeg er ikke misundelig og selvom, jeg skal dø før prinsessen – som for tiden går meget op i at jeg er gammel – så er det vist så visselig indrettet, at man finder sig godt til rette med den alder og den tid man lever i, uanset om man er barn, ung eller gammel. Faktisk rigtig smart.
Vejret er “lyseblåt” og varmt. Turisterne er ankommet og steger på stranden. desværre lader de også en del af deres unger stege med og på min strandtur, så jeg adskillige alt for røde rygge, maver og arme. Min soppetur gav ikke anledning til at hoppe ud i bølgerne. Vandet føltes koldt. Og også luften er kølig. Det siges dog, at første hedebølge er på vej.
Nu synger fuglene de skønneste strofer til godnat, træerne omkring golfbanen vifter med løvet og der er helt stille bortset far en enkelt bil i ny og næ.
Jeg tror der kan soves over hele linien.

