Tags

, , , , , ,

Blåt er godt for øjet.
Feriedagen skulle bruges til projekt: “Ny bikini”. Tre gange har jeg besøgt en ganske bestemt butik i Marbella for, at finde det jeg, ikke nøjagtig vidste hvad var. Første gang var der udsalg og jeg burde have slået til, men tøvede. Det var rigtig dumt, jeg kan endnu se den flotte bikini for mig til en 1/3 af prisen. Nogle gange ved man det godt. Man kommer til at fortryde det, hvis man ikke køber lige netop DET.
I dag skulle forsøget så gøres igen. Tidlig op og følge i skole. Møde en bekendt og drikke kaffe på hans kontor-cafe` og få et lift til Fuengirola. Heldig for mig afgik hurtigbussen til Marbella kort tid efter. Og klokken 11. gik jagten ind. Der er allerede kommet en del turister på promenaden. De sidder med udsigt over det solblinkende hav fra tidlig formiddag med kaffe og brandy eller kold hvidvin. En anden gruppe har lejret sig i sandet og på solsengene, således at den rette kulør hurtigst mulig kan etableres.
Mit projekt var i dag en succes. Jeg fandt, det jeg søgte. Nu håber jeg på godt vejr, også når jeg skal tilbringe sommeren i DK.
Naturligvis måtte jeg også lige ind omkring De Rige Damers genbrugsbutik. Og for under kr. 80 blev jeg den heldige ejer af såvel nye bukser, nederdel og to bluser. Escada. Jeg ved ikke hvor mærket kommer fra, jeg ved blot at det trendy. En bekendt skrev mig engang en liste over de mærker, jeg skulle kigge efter, hvis jeg ville gøre et fund og hvem vil ikke det.
Frokosten blev indtaget på en ægte spansk tapasbar. Der hvor man laver de små retter fra bunden og hvor det smager frisk og godt. Turisterne kan ikke kende forskel og snupper restaurationerne nede ved stranden eller i den gamle bykerne og får ofte serveret tapas af en helt anden kaliber. Kølig vino vernao til, det smager dejligt på en varm dag, hvor utrolig det end lyder. Rødvin med sodavand og is.
Vel hjemme igen er der nu faldet ro over den lille, trætte famile og vovsen venter på sin aftenrunde, som jeg vil gå om lidt.

