Tags

, , , ,

Tårnet i Torrequebrada. Den slags tårne er der hele vejen langs kysten.


Der var ingen vej udenom, vi skulle hente mælk. Hold nu op, det var et sandt forhindringsløb. Så holdt fortovet op, så var der parkeret en bil, så vi måtte ud på kørebanen, så var der en busk, der bredte sig, så havde man plantet et træ o midten, hvilket var umuligt at forcere, uanset hvilken side vi gik til, så havde nogen spoleret deres indkørsel og lavet et stort hul, der hvor fortovet var. Så var der at bombespærringer op, således at fortovet blev for smalt til en barnevogn. Det betyder naturligvis også at kørestole, rollatorer eller andre med gangbesvær ikke kan færdes udenfor. Svedende og op af bakke i heden bandede jeg alle byplanlæggere, kommunale ansvarlige og vejmænd langt væk. De burde tvangsindlægges til at gå tur med en barnevogn en uge i træk. Så kan de lære det.
Måske!
For at det ikke skal være løgn, fandt en af gartnerne på at gå rundt med sådan en maskine, der puster blade og skidt sammen, lige udenfor lågen, da Elton var faldet i søvn. Den slags har fanden skabt. Jeg tror det er mænds trang til legetøj og støj, der er skyld i den slags opfindelser. De ser i mine øjne ikke spor mere effektive ud end en kost. Og så forurener de ikke blot med støj, men også med udstødning.
Altså!
Når det er sagt, har vi hygget os mega og ind imellem har jeg slugt den bog som Morten Skjoldager har skrevet om PET og Jakob Scharfs. Virkelig interessant, når man som jeg, kun har historierne fra dagblade og tv. Godt at få flere nuancer på. Og også godt at få bekræftet, den opfattelse jeg har fået af, at terror har skiftet karakter over årene og de sidste mange situationer har været præget af mennesker som solo opfører sig vanvittigt.

