Tags

, , , , ,

Opmærksomt lytter jeg til de gode taler på Vartorv og glæder mig over, at ungdommen skal passe stafetten det næste års tid og så endda en pige: Emma Holten.


Jeg fik en fantastisk deal i går aftes. Havde i den grad fortrudt mit køb af billetter til Kim Larsen koncerten og efter en pjaksvåd cykeltur om formiddagen, var humøret på absolut nulpunktet. En god ven fik rettet op på programmet. Han købte billetterne på betingelse af, at jeg gik med. Jeg måtte gå, når jeg ville, men møde op skulle jeg. Og tænk engang, så var der middag først og vi ankom kun ½ time før Kim Larsen gik på scenen. Nu skinnede solen og det var mildt. Jeg orkede, at stå op under hele koncerten og nød i fulde drag stemningen og gamle Kim Larsen sange. De var også gamle, de fleste af dem. Men hvor er de gode.
Min egen gammelhed kom til udtryk i dag. Skønt i seng inden kl. 24.00 gabte jeg og var træt og faldt næsten i søvn i Tivoli under en gratis klassisk koncert i Koncertsalen.
Men først var turen gået med min – på denne dag – trofaste følesvend – til Vartorv for at lytte til opbyggelige taler, der giver håb og opildner til ikke at opgive, men kæmpe for demokrati, frihed og lighed. Begavede mennesker, jeg bliver glad over hvor mange der endnu findes og håber, at nye kommer til. Tabte naturligvis mit rundstykke på gulvet og måtte spise ost med sand på. Pyt kaffen skyllede det ned. Og alt var så dejligt som det plejer.
Rundede Tivoli og fik set alle blomsterne, de nye ting og ombygninger, som jeg ikke vidste om. Jeg kommer helt sikkert for sjældent derind. Min ven og ledsager vidste der var koncert, så den måtte vi lige nyde. Så var det jeg næsten faldt i søvn og måtte gå endnu en lille tur, før jeg endte på sofaen og fik en længere mormor.

Stemning.

