Tags

, , , , ,

Jeg er også en fisk. Men ikke helt så interessant som denne her, fine sag.


En følsom fisk, jo da! Ikke sådan at forstå, at jeg går meget op i stjernetegn og horoskoper. Noget af det er noget være hokus pokus, andre gange er det mere, sådan: “Det kan da godt være”. Eller måske står der noget, man mægtig gerne vil tro på og arbejder i den retning – ubevidst. Lidt ligesom min ønskebog, hvor stort set alt det jeg har puttet i den er blevet til virkelighed.
Også i dag har der været fart på, men jeg har nydt det hele. Begyndte dagen med at cykle i Kvickly og bede om, at få pengene tilbage for den pose peberfrugter jeg købte forleden. De var mugne og uspiselige. Jeg ved godt det er et problem med de økologiske varer, som af og til ligger for længe. Klientellet i mot område, er mere til kvantitet end kvalitet og så må vi andre nøjes. Butikken skal tjene penge, siger uddeleren, når jeg beklager mig.
Videre til fotohandleren efter papirbilleder. Det bruger vi ikke så tit mere, men i Barnets Bog, kan jeg jo ikke sætte et print af de billeder som ligger i telefonen. Det er nu smart nok. En to torden stikket ind i fotomanden computer og en time senere har du billederne i hånden. Tredje trin i raketten var en cykeltur til København. Jeg havde læst om en kvinde som importerer håndsyede japanske kimonoer, mange antikke. Godt for mig at butikken havde lukket i dag. Så brændte dankortet ikke varmt og der blev plads til en hyggelig kop kaffe og en snak med min lillebroder.
Derfor kom jeg for sent til seniorfrokost, som jeg havde besluttet at støtte fordi jeg synes det er et godt initiativ, der bør overleve. Og der falder altid en interessant snak af. I dag var der minsandten en tidligere studiekammerart, der kunne huske et fælles arrangement jeg havde deltaget i, i Rødhus Klit i 1973. Jeg turde altså ikke spørge om han huskede mig for det gode, eller…. Men sjovt var det at erindre.
Nu er jeg hjemme for at vende inden jeg suser til Østre Gasværk for at opleve Morten Grundvald mfl. i 3xBechett. Og det med nye fine tå negle, som jeg fik fixed på vejen hjem.
PS. Jeg vil bare sige at Operafestivalprogrammet er frigivet og skal man have billetter, skal man ikke vente for længe. Måske vi ses.

