Tags

, , , ,

Så smukt så det gamle gasværk ud i skumringen da jeg gik hjem efter teaterstykket.


Alt skal læres og trænes fra bunden. Som nybagt single for 15 år siden, turde jeg overhovedet ikke vove mig ud alene. Fik følelsen af, at alle kunne se på mig, at jeg var alene og syntes det var yderst pinligt. Så trænede jeg. At gå alene i biografen, hvor jeg kunne gemme mig i mørket, var det første “spring”. Så lærte jeg at rejse alene og fandt ud af hvor fedt, det er. På en måde er jeg mere åben eller verden tager mere imod en single end et par. Jeg oplever fantastiske ting, ja selv under en cykeltur, sker der de utroligste ting. F.eks i dag da jeg skulle cykle ind til byen og ville stoppe for at få regnjakken rigtig på. helt tilfældet udenfor en smart butik, der fører de smukke franske lamper, som jeg har ledt og ledt efter.
Nå, men det jeg ville fortælle var, at nu kan jeg også gå alene i teater og som sagt blev det til et besøg i Østre Gasværk i går aftes for at se 3xbeckett. Det var meget stemningsfuldt og på en måde oprivende og følsomt. Ellen Hillingsø som hurtigsnakkende stor mund med ´Beckette tekst. Moren Grundwald, der ikke mælede et ord, men spille scenen helt igennem med sin ansigtsmimik, medens stemmen tilhørte Ulla Henningsen. og til slut Tommy Kenter vidunderlig i sin tragisk-komiske “skærsild”.
Prøv om I kan nå det.
Det blev til en temmelig våd cykeltur frem og tilbage til byen i dag og lettere forkommen lyttede jeg til en eller anden radio udsendelse på sofaen bagefter. Journalisterne drøftede vist om hele Danmarks befolkning ville få en sommerdepression over det våde og kølige sommervejr og ringede til en psykolog, som skulle kloge sig på dette. Hun bekræftede, at vi da godt kan skuffe os selv og hinanden og snakke livet så meget ned, at vi kan blive helt deprimerede af det. men vi kan jo også tage gummistøvlerne på og gå ud og hoppe i vandpytterne. Det sidste gjorde jeg med to friske venner fra gå-gruppen. Og det blev en herlig tur under dryppende træer i en så grøn natur, at vi kun kunne blive friske og glade af det.
PRØV DET!

