Tags

,

Knud Sørensen læste sine digte op i den gamle villa.


Det blev en uforglemmelig aften med Skt. Hans middag på Nørre Vosborg. Alt begyndte godt men da bålet nærmerede sig styrtede regnen ned. Heldigvis betød det, at jeg kom for sent til båltalen med Søren Gade. Det er jeg glad for, thi referatet af hvad han sagde var slet ikke rart og efter sigende slet ikke en Skt.Hans tale.
Bålet var smukt og heksen lavet af en børnehave i nærheden. FUT! sagde det og der var gang i ilden. Jeg håber ingen dyr kom til skade.
Nu gik det hjemad de 5 min. bo bor fra Nørre Vosborg til den hemmelige villa. Den står som urørt, ikke blot efter den sidste ejer,men i virkeligheden hendes forældre Vilemoes. Det var at træde lige ind i et maleri fra for 100 år siden. Måske ikke lige netop hos en adelsfamilie, men så hos bedsteborgere å landet. I et hus lavet efter Bedre Byggeskik.
Der sad jeg i min fine kjole fra Lupazak og nød Knud Sørensen oplæsning af egne digte. Var som i gamle dage til poetisk salon. Han er et skønt menneske og skriver herligt. Tænk, efter oplæsningen kærte den fine ældre herre 90 km. tilbage til Mors hvor han bor.
Aftenen sluttede med Kiajafa og chokolade samt og danske sange af operasanger Erik Harbo.
Så har jeg prøvet det med.

