Tags

, , , ,

Der studeres – Hr. Mortensen fine kjoler på Dansk Designcenter med meget mere.


Jeg skal love for at Sølvtøjet blev pudset i Skuespilhusets foyer. Caroline kiggede lettere forundret på sin mormor. Jeg tror ikke lige det var den slags musik, hun havde ventet at høre, men det havde jeg så heller ikke. Spændende, godt spillet og gang i den. Der blev reciteret poesi af den blegeste og tyndeste unge dame, der ind imellem slog lidt på et vinglas. En ung mand læste så voldsomtop fra bladet, så jeg var ved at tro, at han deltog i et slagsmål. Passende afslutningskoncert for dette års jazz festival. Den oplevelse vil vi sent glemme.
Grunden til vi havnede her var den silende regn, men det er et skønt sted at sidde med udsigt over livet i havnen. På en måde beroligende. Jeg er ikke sikker på, jeg ville have taget oplæsningen i samme stive arm i andre lokaliteter.
Dagens første punkt var hr. Mortensens flotte kjoler på Dansk Designcenter. Jeg kunne godt havde brugt lidt mere tid til at studere disse kunstværker, men fint nok, vi måtte videre for at få lidt mad og jeg trængte til kaffe. Begge dele blev klaret i Mormors kaffesalon. Jeg hygger mig hver gang, jeg sidder der i hele denne nostalgiske skrammelbutik. Det pænt ment, altså.
Jeg blev så glad overrasket over mit barnebarns fortællen om, hvad hun bruger sommerferien til. Hun maler, er slet ikke dårlig. Jeg så et fint maleri på telefonen, som er ved at tage form. Ja og sender ansøgninger om et job, så hun kan tjene sine egne lommepenge. Hun får dårlig samvittighed, hver gang hun skal bede om penge til rejsekort eller en tur på cafe` med en veninde. Det er da rørende. Hun fortjener et kæmpe kram og mormors gamle hjerte banker varm for hende. Ungdommen er vild, vanvittig og knuselskelig og dybt rørende. Der er så mange svære ting ens usikre fødder kan falde over. Må det gå dem godt.

Skønne, skønne rober.

