Tags

, , , , ,

Fra en anden temmelig våd sommerferie.


Da jeg fyldte 30 år ventede jeg spændt på, at nogen skulle fejre mig. Det skete ikke. Så blev jeg voksen og tog sagen i egen hånd, for nu vidste jeg, at hvis jeg ville fejres, aktiveres, trøstes og elskes måtte jeg selv være aktiv og ikke bare lade stå til. Her kommer intet ind af brevsprækken af den slags. Det kan holde lidt hårdt, især når man ind imellem ikke rigtig synes, man er det værd eller fortjener det. Så er det om at være modig, åben og i stand til at udtrykke sine behov. Det er ikke altid nemt, at tage de øretæver, der også kan følge med, men livet er en vippetur. Op og ned går det og i dag trængte jeg til, at være komme lidt op på skalaen.
Du ved når du vågner om morgenen og humøret fra 1-10, ligger på næsten -1, skal der ske noget.
Godt hjulpet på vej af træning, dejlig kaffe og omsorg hos min kloge træningsveninde, tog jeg selvhjælpsprogrammet i anvendelse.
Hytten blev gjort rent, det har meget ofte en helbredende effekt på mig. Dels er jeg fysisk godt beskæftiget og dels er det så dejligt, at være her når der er ryddeligt, rent og pænt. Vaskekurven tømt. Det rene tøj hængt op. Rent på sengen. Er der noget bedre en at stikke sin trætte næse i duftende og nyvasket sengetøj. Allerhelst når det emmer af frisk luft og lidt sol.
Vejret blev bedre og bedre og efter en hurtig beslutning kom jeg på cyklen for at se om “negledamen”, havde en tid. Jeg var heldig eller også er der agurketid i branchen. Nu skinner poterne af frisk rød lak og pusselankerne er bløde og nysselige.
I den nye grønthandel bugnede det af hindbær, blåbær og kantareller. Jeg har engang lovet mig selv, at jeg skulle spise en krogmodnet dansk bøf. Cirklede længe omkring slagteren, for prisen var høj og jeg kunne ikke rigtig blive enig med mig selv, var det nu at gå for vidt?
Jeg sprang ud i det og det siger jeg jer. Den bøf smagte godt med stegte kantareller i en sjat fløde og lidt citron. Det triste humør er næsten forduftet og afløst af alvorlig eftertanke og et lidt lettere sind.
Selvforkælelse er medicin uden kemi og kan stærkt anbefales. Nu tror jeg vi er på 8 ud af 10.

