Tags

, , , , ,

I den smukke Børssal står Christian den 4. og lyser i baggrunden.


For mit vedkommende blev Opera festivalen skudt i gang i går aftes i den smukke Børssal med Tenor Levy Sekgapane og pianist Leif Greibe. Det var første gang jeg havde lejlighed til at lytte til Levy og hvor er han skøn. Han har verdens sødeste smil og synger dejligt. Man kan roligt sige, at han er en rigtig charmetrold med fremtiden for sig. Endnu også pæn at se på. Ja! Undskyld altså, men jeg har det svært med fede operasangere. Naturligvis skal der være plads til gode lunger, men så meget plads?
Masser af pinger fra operaens verden var dukket op og Danske Bank havde besat de forreste rækker med andre pinger. Jeg ved ikke rigtig om jeg synes det er i orden, når vi andre også havde betalt for 1.klasses billetter i dyre og domme. Lidt irriteret er jeg vist nok.
I aften har jeg endnu en billet til en opera event på NIMB, det bliver interessant hvordan det skal foregå. Lige nu er vejret så fristende dejligt, at jeg kunne fristes til at tage i Tivoli og nyde eftermiddagen, men først skal storvasken overstås.
Printeren er fortsat ude af drift med det resultat, at jeg ikke kan printe billetter til noget som helst. Takket være en sød underbo fik jeg en allerede foretaget bestilling i hus, ellers må jeg væbne mig med tålmodighed.
Det føles næsten som at være uden arme og ben i denne her verden, hvor meget afhænger af om vi kan klare os i dette til tider IT tyrani.
For første gang i mange år, var jeg i morges på udsalg i en damebutik i Valby. Tak for kaffe, det var en lidt blandet fornøjelse. Nogle forsøgte at snyde sig forrest i rækken, sikken en ballade. Det var lige før der blev kvindeslagsmål.
Jeg havde set en ting i vinduet, som fik mig til at stille op. Heldige mig nåede, som nr 37, lige præcis indenfor døren og fik fat i den lækre sag til kr. 50,00 før flere ønskede samme ting. I øvrigt spændende butik, den vil jeg besøge igen en rolig dag. Flygtede omgående med min pose, straks den var udleveret.

