Tags

, , , ,

Det lykkedes mig igen at blive væk på vej til fødselsdag.


For anden gang på kort tid lykkedes det mig, at fare vild i min søgning efter kolonihavehuset hvor der i morges skulle fejres fødselsdag. Både søn og svigersøn måtte ud og lede efter mig og heldigvis for mig blev jeg fundet og nåede jeg frem til en overordentlig hyggeligt morgenbord med sol i haven og tørvejr på cykelstien.
Der blev fejret fødselsdag, navnedag og for sidste gang sagt farvel til søn og svigerdatter, som nu drager på en dannelsesrejse i mellem- og Sydamerika det næste halve år. Det bliver vildt spændende, ikke mindst os der skal følge lidt med på sidelinien og høre nyt fra over there.
Senere på dagen ankom jeg til en 70 års fødselsdag i en smuk gammel have og også her artede vejret sig. En mega byge sendte gæsterne i løb fra parkeringspladsen og ind i teltet og så vupti kom solen frem og blev der resten af dagen. De varme tæpper og regntøjet kom ikke i brug og hjemme igen, kan jeg kigge ud på et solbeskinnet rønnebærtræ, der luer med knaldrøde bær. Ved siden af endnu et træ, men her er bærerne orange. Små børn tumler rundt og har det dejligt på græsset og forældrene kan nyde aftensmaden i fred og fordragelighed. Det er nu de 70.års fødselsdage hober sig op. Vi er mange der rykker ind i et nyt årti. Lidt underligt at tænke på. Dejligt til gengæld at dem jeg kender fortsat er nysgerrige på livet. Fyldt med interesse for hvad der rør sig fagligt, socialt og samfundsmæssigt. Det er mennesker som endnu vil udvikle sig, lære nyt og udveksle erfaringer. Det er livsbekræftende og dejligt.
Træt af den gode mad og vin kan jeg lægge mig på sofaen og læse avisen forfra og bagfra. Det er så fornøjeligt. Måske blunder jeg lidt ind imellem.

