Tags

, , , ,

Sender kærlige afskedstanker til min søn og svigerdatter og tænker vi trods alt kommer til at kigge på den samme måne det næste halve år.


Smægtende tango toner og dans fulgte mig fra Skuespilhusets terrasse, da jeg vandrede hjem efter en smuk og stemningsfuld Paradekoncert.
Himlen var smuk og skyerne pyntede dekorativt ovenover os, medens vi sad der under åben himmel og nød det flotte operaprogram, som afslutning på en fejende, flot festival.
Jeg er nu vild med Wagners Ouverture fra Rienzi. Den skal jeg høre igen og måske igen, igen. Og ellers blev vore øregange forkælet med Verdi, Leoncavallo, Gounod, Offenbach, Rossini, Puccini, Strauss og endnu flere. De unge sangere er lovende, meget dygtige og den unge dirigent intet mindre en glimrende. Alt var så såre dejligt og jeg kunne mærke hvorledes, jeg rent fysisk fandt mere og mere ro og fred indeni. Det var svært at løsrive sig igen. Byen summede og trods det, at mange restaurationer og cafeer var lukkede, hvilket forundrede mig, var der liv overalt.
Alt min stress over printer som fortsat ikke dur efter en tur på værksted. En pc som gør knuder og mange flere smådrillerier, føles det alt sammen mindre belastende efter sådan en dejlig aften. I morgen er der en ny dag, måske den vil bringe løsninger.
Der blev også tid til at se nye lejligheder. Hvor Herre Bevares – jeg blev skuffet og til de priser. NIX! Det er virkelig ikke sjovt at være boligsøgende i København. Det er uhørt høje priser, bitte små rum og skrabet i alle ender og kanter. Miljøet udenom ser lovende ud, det er bare ikke nok. Der laves alt for meget skidt i disse år. Det er synd og skam. Og jeg er ikke tilfreds med mit Pensionsselskabs måde, at behandle medlemmerne på i den henseende.

