Tags

, , , ,

Molly er meget betaget af Signe Birkbøll og det forstår man jo godt.


Nu sidder jeg og sunder mig lidt ovenpå en indholdsrig weekend og nogle vil sikkert tænke, jamen er det ikke ligemeget. Når man er pensionist er det vel weekend hele tiden. Hertil må jeg svare: “Absolut ikke”. Men det er naturligvis ens egen opgave, at gøre forskel på dagene, således at det ikke løber ud i en lind strøm af ensartethed.
Fredagen indeholdt en vidunderlig næsten 3 timer lang spadseretur i og omkring Holte, til Brede og flere andre skønne pletter. En aften hvor middagen indeholdt de dejligste fiskefrikadeller, jeg nogen sinde har smagt. Krydret med blandt andet kardemomme. Det var virkelig en oplevelse. Den opskrift skal jeg afprøve selv. Søndagen kom Molly fordi vi skulle i teater og se SÅ HUT JEG VISKER i Lorrys have. Desværre høvlede regnen ned og vi styrtede op af trappen til Riddersalen og kom i tørvejr. Selveste Signe Birkbøll tog imod og Molly fik sig en på opleveren, for magen til rødt hår og jakke syet af gamle klokkestrenge, skulle vi da lede længe efter. Det blev til en fin samtale og en aftale om at ses igen. Måske til forestillingen De Små Blå Sko i september. Enestående sted at opleve finurlige historier med kant og verdensklasse kostumer. Skuespillere og gøjlere som elsker deres arbejde og holder af børn og andre mennesker.
Der blev også tid til at gense filmen Amadeus, men denne gang med levende musik af DR`s SymfoniOrkester og DR Koncertkoret. Dirk Bosse var dirigent og det var mageløst dejligt. Jeg ville gerne have delt oplevelsen, men det er mit lod, at kunne og ville opleve også når jeg er alene om det.
Nu kalder huset på en kærlighånd. Køleskabet er tomt og lidt omtanke skal der til, hvis jeg vil have aftensmad. Ikke mindst skal antennerne indstilles på en ny uge. Morgendagens træning og alle de vigtige og mindre vigtige ting, der driver en hverdag rundt og som påkalder sig tid og opmærksomhed.

