Tags

, , , , ,

Den er så yndefuld den grimme ælling og vejret så dejligt.


I dette smukke vejr kan jeg slet ikke holde ud at være indenfor og heldigvis var en god veninde frisk på en smuk tur rundt om Damhussøen og Engen. Jeg holder af denne høje, klare høsthimmel. Den varme sol og et strejf af en kølig luft, der lover efterår. Det er septembervejr, her i slut august. På vejen kom jeg forbi mit gamle hus og tænk i den smukke have jeg fik anlagt bar æbletræerne de rødeste og smukkeste æbler, jeg længe har set. De glimtede legetøjagtige i solen og hækken var blevet tæt og fin. Der er ikke mange af naboerne tilbage. Mange er døde, nogle er flyttet og to huse er raget ned til fordel for nybyggeri. Det er en trend. Nu ombygges de gamle huse ikke mere. De bliver jævnet med jorden og nye opstår. Sådan var det også da jeg befandt mig i Australien. Bortset fra at dernede kan man finde på at skrotte huse som endnu ikke er gamle, men som man vil lave helt om.
Nu har jeg siddet på altanen i solen og guffet en stor skål grøn salat indenbords. der bliver god plads omkring mig i koncertsalen i aften. Der var rigelig meget hvidløg i salaten, er jeg bange for.
Pludselig er der også gang i den virkelig lange planlægning. Mormors børnehave er booked op til påske 2018. Selv har hun arrangeret et nyt opholdssted fra september 2018, så vennerne kan begynde at bestille ferieuger. Et projekt kræver mig måske i februar i Indien. Jeg elsker det. At gå og glæde mig og optakten til at rejse og prøve noget jeg aldrig har gjort før.
Alt kan ske sådan en dejlig solskinsdag, aftenen er ung.

