Tags

, , , ,

En dejlig dag i Karrebæksminde.


Jeg har glædet mig rigtig meget til turen, der begynder i morgen fra Dublin til Belfast. Imidlertid har influenzaen slået til, aldeles uventet og tarveligt. Kroppen er øm og værker, hovedpinen dunker og temperaturen er alt for høj og jeg har fået røde kinder. Må snuppe nogle panodiler og håbe på et mirakel. Den dårlige samvittighed over måske at smitte andre og lide under rejsen, overgås af træthed. Jeg orker ikke at forsøge mig med en lægeattest en søndag aften og en afbestillingsforsikring. Det skal overleves og forhåbentlig også nydes. Jeg glæder mig i hvert fald til de smukke landskaber, de kønne små byer, fuldblodsheste, Tipperary – bare på grund af sangen. Den irske wiskey, jeg skal smage. Den gamle havneby Kinsdale, grevskabet Kerry og turen lang the Ring of Kerry, stenørknen The Burren, Aillwee-grotten, rovfugle, luftige scones med clotet creme og jordbærsyltetøj. De irske pubber og lidt folkemusik. Belfast som jeg aldrig har besøgt og meget, meget mere.
Jeg sveder som en gris. Det er gode tegn, måske er det hele forduftet i morgentidlig.
Når det er sagt, har jeg haft en skøn, skøn weekend. Blev inviteret på en dejlig køretur til Karrebæksminde. Vejret var fuldstændig uforlignelig. Fiskefrikadeller og koldt øl til frokost på en terrasse lige ud til slusen. Gamle minder der dukkede op. Blev ved hjemkomsten forkælet med dejlig mad og sov som et barn bagefter. Dagen i dag blev næsten for hed. Det vil sige tøjet passede slet ikke til spadsereturen i Købehavns Havn, hvor livet foldede sig ud for hver meter man gik. Døse i solstole ved Toldboden og nyde trafikken på vandet, sidde på kajen i Christianshavn med en høker øl, som jeg ikke drak, fordi jeg fik det dårligt. Men alligevel ville jeg ikke have været dagen og selskabet foruden. En lille perledag, der skal huskes og gemmes til trange tider. Håber jeg kan finde den slags gode oplevelser frem fra hjernekisten, hvis det bliver småt med gode oplevelser og mennesker jeg holder af og som holder af mig.
Føler mig heldig og begge dage har jeg kunnet se skønne, lille Molly for mig. Hun kom lige forbi og gav mig en stor krammer lørdag morgen. Whau! Det var til at blive helt høj af.

